برگزیدگان تئاتر شهروند لاهیجان معرفی شدند

0 434

دهمین دوره جشنواره تئاتر شهروند لاهیجان با ۹۰ اجرا در هشت نقطه این شهر با معرفی آثار برگزیده در دو بخش مسابقه و کودک به کار خود پایان داد.

به گزارش مرور، «گلاب آدینه»، «پیمان شریعتی» و «حسین مسافرآستانه» از چهره‌های برجسته تئاتر کشور از ۲۶ الی ۲۹ مرداد ماه با تماشا و بازبینی نمایش‌ها، آثار برگزیده این دوره از جشنواره را در دو بخش کودک و مسابقه انتخاب و معرفی کردند.

نمایش «آرشتیکت» از ایلام به کارگردانی مصطفی کولی وندی تقدیر شد و نمایش «داشتن یا نداشتن مساله این است» به کارگردانی مهدی ضیائیان‌پور ازتهران به عنوان نمایش برتر انتخاب شد.همچنین در این مراسم از ۸ نفر در بخش برگزیدگان و ۱۰ نفر از دست‌اندرکاران تقدیر شدند.

در ادامه این مراسم دبیر جشنواره تئاتر شهروند لاهیجان با بیان اینکه از ابتدای انتشار فراخوان دهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان حدود ۱۷۰ اثر در دو بخش مسابقه و کودک به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد، گفت: از ۲۵ استان کشور به جشنواره آثارارسال شد.

«مسعود کاظمی» با اشاره به اینکه از این تعداد ۱۴۴ اثر در بخش مسابقه و مابقی نیز در بخش کودک بوده است،  گفت: بیشترین آثار رسیده به دبیرخانه این جشنواره از استان‌های گیلان، تهران، اصفهان، کردستان و کرمانشاه بوده است. پس از بررسی‌های اولیه توسط داوران، ۱۴ نمایش در بخش مسابقه و ۵ نمایش نیز کودک پذیرفته شد.

وی با اشاره به برگزاری ۹ دوره گذشته این جشنواره در شهر لاهیجان گفت: امیدواریم در سال‌های آینده با برنامه‌ریزی بتوانیم کیفیت جشنواره را هم از نظر محتوای و هم کمی افزایش دهیم.

مدیرکل هنرهای نمایشی کشور نیزدر ادامه مراسم با اشاره به حمایت مسئولان شهرستان لاهیجان در طول این سالها از جشنواره تئاتر شهروند، گفت: این روند می‌تواند الگویی برای برگزاری جشنواره‌های موضوعی به ویژه با موضوع مدیریت شهری باشد زیرا زمینه ساز رشد و توسعه شهری شود.

وی افزود: بیش از ۸۲ جشنواره تئاتر در کشور برگزارمی شود. یکسری از جشنواره ها موضوعی نبوده و مخاطب محورند همانند جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان که منجر به جذب مخاطب شده و می تواند نشاط و امید را گسترش دهد.

«فیروز فاضلی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز افزود: تئاتر خیابانی شهروند به عنوان یک حقوق شهروندی با این شهرستان پیوند خورده و یک مطالبه مردمی است و باید هر ساله اجرایی شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.