بهره برداری از پل مرزی جدید تا ۴ ماه آینده

وزیر راه و شهرسازی در پایانه مرزی آستاراچای خبر داد؛

0 180

وزیر راه وشهرسازی از ایجاد پایانهی مرزی جدید برای تردد کامیون‌های ایران و جمهوری آذربایجان خبر داد.

« مهرداد بذرپاش » روز گذشته در نشست روسای کمیسیون همکاری‌های اقتصادی ایران و آذربایجان در آستارا با اشاره به مرز مشترک طولانی ایران با آذربایجان گفت: شبکه حمل و نقلی ۲ کشور ایران و آذربایجان شبکه بزرگی است و برنامه ‌های فراوانی برای تکمیل کریدور شمال-جنوب با کشور آذربایجان پیش رو داریم.

 بذرپاش با اشاره به اتمام ساخت پل مرزی آستاراچای تا چهار ماه آینده افزود:ساخت پل دوم در پایانه ‌ی آستاراچای به اتمام رسیده و مقرر شد هر چه سریعتر پایانه موقت مرزی ایران در آستارا چای با سامانه ‌های گمرکی و مرزبانی در جوار آن مستقر شوند.

گفتنی است؛ پل مرزی قدیمی در پایانه آستاراچای که در دوران اتحاد جماهیر شوروی سابق با همکاری ایران ساخته شده بود، بر اثر تردد زیاد وعبور و مرور شبانه روزی خودروهای ترانزیتی سنگین مستهلک شده و نیازمند مرمت و بهسازی بود.

در سالهای اخیر به دلیل عرض گذر کم پل قدیمی، ترانزیت بین المللی و عبور کامیون‌های باربری داخلی و خارجی و همچنین مسافری با سختی انجام می ‌شد که منجر به ایجاد صفهای طولانی کامیونها در این پل شده بود.

لازم به ذکر است؛ پل مرزی آستارای ایران و جمهوری آذربایجان در حد فاصل ۵۰ متری ضلع شمالی پل ریلی آستارا به عنوان یک پل اتومبیل  رو در حال احداث است.

این پل جاده ‌ای با هدف اتصال به محور بزرگراهی ترانزیت بین المللی دو کشور (اتوبان باکو به رشت و قزوین) به طول ۸۹ متر و عرض ۳۰.۶۰ متر با همکاری وزارت راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران و وزارت حمل و نقل آذربایجان و همچنین آژانس ایالتی راه‌های اتومبیل روی این کشور بر روی رودخانه مرزی آستاراچای احداث می ‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.