بی توجهی مسوولان استان به ساماندهی نوار ساحلی

0 463

ساماندهی نوار ساحلی مدتی است دراستان به تاخیر افتاده ، مسوولان به ساماندهی سواحل توجه کنند.
«اسدالله عباسی» سخنگوی هیات رییسه مجلس با تاکید برلزوم ساماندهی نوار ساحلی در استان افزود: مدتی است این طرح قانونی شده اما به دلایلی تاکنون به تأخیر افتاده که موجب شده عده‌ای سودجو درسواحل استان به اموال عمومی تعدی کنند.
وی افزود: باید ساماندهی سواحل دراستان گیلان اجرایی شود تا از این طریق بتوان برای سواحل جذب توریست داشت و به اشتغال رشد اقتصادی منطقه و استان کمک کرد.
نماینده مردم رودسر درمجلس شورای اسلامی با گله‌مندی از تصاحب مناطقی از سواحل توسط سازمان‌ها و نهادهای مختلف گفت: نوار ساحلی باید برای عموم مردم دردسترس باشد نه اینکه هر نهاد و سازمانی زور بیشتری دارد بتواند مناطقی از ساحل را دراختیار خود بگیرد.
گیلان ۲۷۰ کیلومتر نوارساحلی دارد که تملک اراضی ساحلی و ساخت و سازهای دولتی توسط ارگانها و دانشگاه درحریم آن موجب بروز چالش‌هایی در اراضی ملی استان شده است یکی از مهم‌ترین چالشها دراین حوزه تملک ساحل توسط افراد وعموما دهیاریها به ‌صورت غیرقانونی است که با ایجاد مکانهای تفریحی و قلیانسراها بخش اعظمی از نوار ساحلی در شهرهای گرشگری را دراختیار خود گرفته اند.
در این باره در روزهای گذشته «وجه‌الله خدمتگزار» مشاور وزیر کشوردر رشت به اجرایی شدن قوانین دررابطه با آزاد سازی نوار ساحلی ۶۰ متری تأکید کرده بود و گفت:طبق قانون چهارم توسعه کلیه وزارتخانه‌ها مکلف هستند وضعیت نوار ساحلی ۶۰ متری دریا را تا آخر این برنامه به‌طور کامل محقق کنند.
وی با بیان اینکه طبق مصوبه دولت قسمت‌هایی که دارای مستحدثات هستند افزود: باید به‌طور کامل از ساحل دریای خزر عقب ‌نشینی انجام شود که این عقب‌نشینی بایستی با رویکرد صیانت از محیط زیست، کاهش اختلافات، ثمردار شدن اراضی و حفظ مالکیت دولت باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.