تاکید به بوم گردی برای افزایش اشتغال در استان

0 514

«ارسلان زارع » سرپرست استانداری گیلان، بوم‌گردی را یکی از شیوه‌های افزایش سهم اشتغال درگردشگری استان دانست.
زارع با تاکید براینکه بوم‌گردی در استان با داشتن ویژگی و امتیازهای متنوع اقلیمی جغرافیایی می‌تواند در راستای حفاظت از جوامع محلی و معرفی فرهنگ بالای مردم گیلان به گردشگران موثر باشد گفت: طرح‌های بوم‌گردی درکنار اقدامات فرهنگی زمینه اشتغال و منفعت اقتصادی به ویژه در مناطقی که آداب و رسوم متنوعی دارد برای مردم را فراهم می‌کند.
وی افزود: بوم گردی برای سرمایه گذاران توجیه اقتصادی دارد و کشورهای دنیا برای رسیدن به توسعه پایدار طرح‌های بوم‌گردی با سازه‌های چوبی و محوطه‌سازی متناسب با طبیعت را حفظ می‌کنند.
سرپرست استانداری گیلان در حالی بروی بوم گردی دراستان تاکید می کند که توجه به طرحهای بوم گردی و اختصاص اعتبارات از ردیف بودجه استانی در زمان تصدی سالاری استاندار سابق گیلان کلید خورد وبه گفته کارشناسان تا کنون موفق نبوده است.
سالاری در زمان تصدی استانداری گیلان از هدف گذاری ۱۸ ماهه برای ایجاد ۵هزار واحد بوم گردی دراستان خبر داده بود. وی خواستار اختصاص ۳۰ درصد از سهم اعتبارات اشتغالزایی استان ، ۵۰ درصد اعتبارات روستایی و اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان از تسهیلات صندوق کارآفرینی امید در بخش بوم گردی شده بود.
این درحالیست که تا پایان سال گذشته با وجود صدور بیش از ۳ هزار مجوز پروانه بوم گردی در استان به گفته «شهرود امیرانتخابی» مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع‌دستی و گردشگری استان گیلان تعداد واحدهای بوم‌گردی فعال استان گیلان که در حال خدمات‌دهی هستند ۱۶ واحد است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.