تاکید وزیر امور اقتصاد و دارایی بر تسریع اتصال راه آهن به بندر کاسپین

0 406

وزیر امور اقتصادی و دارایی با ابراز ناخشنودی از روند کند عملیات اتصال منطقه آزاد انزلی به شبکه سراسری راه آهن ایران، خواستار بهره گیری از تمام ظرفیت ها و توانمندی های موجود برای اجرای این پروژه مهم شد .

رستم قاسمی با بیان این که  صرف انجام کار در محدوده بندر کاسپین نافی لزوم پیگیری همه جانبه برای اجرای به موقع این طرح ملی نیست اظهار کرد: تا زمانی که این طرح از قابلیت بهره برداری برخوردار نباشد، موضوع قابل قبول نیست.

وی با اشاره به رویکرد جهادی دولت سیزدهم و به ویژه شخص رئیس جمهوری ، خواستار افزایش پیگیری ها از سوی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی و دبیر شورایعالی مناطق آزاد برای سرعت بخشیدن به این طرح ملی از طریق وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه شد .

رستمی بیان کرد: با مدل هایی همچون تشکیل کنسرسیومی از بخش خصوصی و دولتی و پیگیری های مضاعف می توان عقب ماندگی این طرح ملی را برطرف نمود تا شاهد بهره برداری از آن در سال جاری باشیم.

بندر کاسپین که از تیر ماه ۹۷ در منطقه آزاد انزلی احداث شد در حال حاضر ۴ پست اسلکه دارد با سرمایه گذاری سازمان منطقه ازاد و بخش خصوصی فعال شده است .

در حال حاضر یکی از مهمترین برنامه های کشور این است که از ترانزیت کالا از مسیر ایران با فعال سازی کریدور های بین المللی عبوری از کشور علاوه بر کسب درآمد ارزی در مباحث ژئولتیک و لجستیکی منطقه نقش آفرینی موثر داشته باشد .

اتصال ریل به بندر کاسپین حلقه مفقوده این کریدورها را در بنادر حاشیه دریای خزر تکمیل می کند و موجب کاهش هزینه و زمان حمل کالا از داخل کشور می شود .همچنین سال گذشته ۳۶۰ هزار تن کالا در بندر کاسپین  تخلیه و بارگیری شد .

وزیر راه و شهرسازی روز شنبه از بندر کاسپین منطقه آزاد انزلی دیدار کرد .قاسمی در مصاحبه با رسانه ها وعده داده بود که شبکه راه آهن سراسری کشور تا پایان سال ۱۴۰۱ به بندر کاسپین در منطقه آزاد انزلی متصل خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.