رتبه‌ی نخستِ گیلان در توقف و ماندگاری مسافر

زیرساخت‌های گردشگری کافی نیست

0 336

نوروز امسال با  حضور گسترده‌ی گردشگران در گیلان همراه بود  و پس از دو سال کرونایی، صنعت گردشگری  این استان جانی دوباره یافت اما از یاد نباید برد که مواردی چون وجود ترافیک سنگین در بعضی شهرها و مشکل برخی مسافران برای  اسکان  خود  نشان از  ضرورت توجه به زیرساخت‌های گردشگری به منظور توسعه‌ی اقتصاد گردشگری استان و همچنین حفظ جریان زندگی عادی مردم بومی در ایام تعطیل  دارد. و اما استاندار گیلان، عصر روز هفتم فروردین در حاشیه‌ی بازدید از موزه‌‌ی میراث روستایی گیلان اعلام کرد: ظرفیت‌های توسعه‌ی اقتصاد گردشگری استان با توجه به مزیت‌ها و استعدادهای گردشگری متعددِ گیلان، در دولت سیزدهم رونق می‌گیرد.

 «اسدالله عباسی»  با بیان این که گیلان در سفرهای نوروزی امسال، رتبه‌ی نخست توقف و ماندگاری مسافر بین استان‌های کشور را  به خود اختصاص داده، اظهار داشت:   تعداد مسافران اقامت‌کننده به بیش از ۹۰۷ هزار نَفَرشب اقامت رسیده که نشان از رشد ۱۲۳ درصدی نسبت به دوره‌ی مشابه در سال گذشته  دارد.

وی  افزود:  با توجه به حجم حضور گردشگران، هم اکنون تمام ظرفیت اقامتی (اقامت ثابت و موقت) در استان  با ظرفیت ۱۴۸ درصدی تکمیل است و این موضوع  نشانگر این است که  باید  زیرساخت‌های بیشتری فراهم شود تا مسافران اوقات خوشی را در گیلان سپری کنند.

   این مقام مسوول  همچنین گفت:  در تلاش هستیم با حمایت از بخش های مختلف گردشگردی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های مختلف دریا، جنگل و مناطق کوهستانی و نیز اماکن گردشگری و سیاحتی در سراسر گیلان، حوزه‌ی اقتصاد گردشگری و ایجاد اشتغال و افزایش سطح درآمد فعالان این عرصه و عموم مردم مهمان نواز گیلان تقویت و شکوفا شود.

  وی همچنین  توجه به حمایت از تولید صنایع دستی در ایجاد اشتغال گیلانیان را موثر دانست و یادآور شد:   ۳۸  نمایشگاه صنایع دستی با ۵۴۳ غرفه در نقاط مختلف گردشگری گیلان دایر است.

 استاندار با تاکید بر این موضوع که  مدیریت تحولی باید نشان داده شود، گفت: ورود این حجم از مسافر به گیلان، نیازمند مدیریت ویژه است از این رو همه‌ی مدیران ستاد خدمات سفر ضمن ارائه‌ی خدمات تعریف شده،  باید نوآوری و خلاقیت لازم ارائه کنند.

وی تصریح کرد:  کنار مهیا ساختن خدمات سفر، باید نظارت های کافی به صورت مداوم از اماکن ارائه کننده خدمات به مسافران صورت پذیرد و رضایت مسافران به صورت شایسته جلب شود.

 استاندار گیلان  همچنین از ارزیابی عملکرد مدیران عضو ستاد خدمات سفر در زمینه‌ی عرضه‌ی خدمات و نظارت بر حسن انجام کار و نیز خلاقیت و نوآوری در این بخش، در پایان تعطیلات نوروزی  خبر داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.