تحویل ۱۲ نفر از متصرفین تالابها به مقامات قضایی

0 338

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان از تحویل ۱۲ نفر از متصرفین تالابهای گیلان به مقامات قضایی خبرداد.

«ساسان اکبری پور» گفت: در راستای مبارزه با پدیده تالاب خواری در استان ۱۲ نفر از متصرفین اراضی ملی که اقدام به تصرف غیرقانونی اراضی ملی و تالابی می ‌کردند با مستندات لازم جهت رفع تصرف و برخورد قانونی به مقامات قضایی تحویل داده شدند. در این مدت از ۱۸۵ مورد تخریب و آلودگی محیط زیست استان نیز جلوگیری شد.

وی با اشاره به صدور ۲ هزار و ۶۰۰ مورد پروانه شکار پرندگان مهاجر برای بومیان مناطق حاشیه تالاب افزود: با انجام گشت‌های شبانه‌روزی و پایش بازارهای محلی به صورت محسوس و نامحسوس بیش از ۲ هزار۶۰۰ مورد از انواع ادوات صید آبزیان و تورآلات زنده‌گیری پرندگان شکاری و مهاجر کشف و ضبط شده است. همچنین ده‌ها فروند انواع قایق موتوری و پارویی، تعداد ۷۶ قبضه انواع سلاح شکاری از نوع هشت تیر، پنج تیر، دولول و تک لول از متخلفین حین ارتکاب جرم کشف و ضبط شد که از این تعداد ۲۹ قبضه آن سلاح‌ قاچاق و بدون هویت است که در این ارتباط ۱۳ نفر با سلاح‌های قاچاق کشف شده تحویل مراجع امنیتی و انتظامی شدند.

تالاب خواری و تخریب اراضی تالابی از جمله مشکلات تالاب بین المللی انزلی است. با کم شدن عمق تالاب انزلی و نمایان شدن اراضی  دربرخی از مناطق حاشیه تالاب ، سودجویان که اغلب افراد محلی هستند برای اضافه شدن این اراضی  به شالیزار با بیل مکانیکی اقدام  به شخم زدن این اراضی می‌کنند که این کار موجب تخریب محیط زیست تالاب انزلی می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.