تخلیه شن مقابل ساختمان شهرداری خشکیبجار

0 650

بدهی معوق شهرداری خشکیبجار به اداره‌ی برق این شهرستان منجر به درگیری مسئولان بین این دو نهاد شد. تا جاییکه با قطع برق شهرداری، اداره‌ی برق این شهر در اقدامی تلافی جویانه، ۲ کامیون شن و نخاله ساختمانی جلوی دربهای ورودی اداره‌ی برق تخلیه و راه ورودی این اداره را مسدود کرد.

در سالهای اخیر بدهی معوق دستگاههای اجرایی به شرکت توزیع برق استان همواره یکی از مشکلات صنعت برق وعدم تجهیز و فرسودگی شبکه های برق  گیلان اعلام شده است. به طوریکه اخیرا نیز «محمد اسماعیل هنرمند» مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان در گزارشی از وجود بدهی ۱۶۰ میلیارد تومانی مشترکان عمومی و دستگاهها به شرکت توزیع برق گیلان خبر داده بود و گفت: تسریع در روند پرداخت بدهی بخصوص از سوی دستگاههای اجرایی، توان این شرکت را در تامین برق مورد نیاز استان در زمان اوج مصرف افزایش می‌دهد.

وی تعداد مشترکان برق استان در ۳ حوزه خانگی، تجاری و صنعتی را یک میلیون و ۴۷۰ هزار مشترک اعلام کرد و افزود : برق مورد نیاز این مشترکان از طریق ۱۹ هزار کیلومتر شبکه فشار ضعیف و ۹ هزار کیلومتر خط انتقال  فشار متوسط تامین می شود.

در خصوص ماجرای درگیری دو دستگاه اجرایی شهر خشکیبیجار، «صدر الله فرخی» شهردار خشکبیجار با تایید این موضوع گفت: به دلیل بدهی ۵۴ میلیونی بابت برق مصرفی معابرعمومی و برج نور این شهر، اداره‌ی برق بخش خشکبیجار برق ساختمان شهرداری را قطع کرد. وی با بیان اینکه اداره برق خشکبیجار به شهرداری این شهر بدهکار است افزود: برای تلافی قطع برق ۲ کامیون شن و نخاله ساختمانی را جلوی درب اداره برق ریختیم.

اما «سید طاهر حسینی » رئیس اداره برق خشکبیجار نیز گفت: بدهی شهرداری خشکبیجار ۹۰ میلیون تومان است. وی افزود: بعد از چند بار مکاتبه و اخطار به شهرداری برای پرداخت بدهی و دادن پیشنهاد پرداخت قسطی آن، مسئولان شهرداری اقدامی نکردند که مجبور شدیم برق را قطع کنیم.

درحالیکه شهردار خشکبیجار مبلغ بدهی را ۵۴ ملیون تومان و رئیس اداره برق این بخش ۹۰ میلیون تومان اعلام کردند، روابط عمومی شرکت توزیع برق گیلان این مبلغ ۸۴ میلیون تومان اعلام کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.