خیز کرونا در مناطق سفید گیلان

0 355

آخرین جزئیات میزان شیوع، بستری ویروس کرونا در گیلان در نشست غیر حضوری رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با وزیر بهداشت، تشریح شد.«ارسلان سالاری» رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از افزایش مجدد شمار بیماران کرونایی در گیلان پس از یک دوره فروکشی خبرداد.

سالاری به روند شیوع بیماری کووید۱۹ از ابتدا تا کنون در گیلان اشاره کرد و گفت: شمار بیماران کرونایی در گیلان در روزهای نخست بسیار بالا بود که با تلاش کادر سلامت و همکاری مردم تا چهارهفته‌ی پیش، میزان مبتلایان کاهش یافت اما در حال حاضر مجددا ابتلای مردم به این بیماری سیر صعودی به خود گرفته است. درحال حاضر ۳۱۹ بیمار مبتلا به بیماری کرونا در بیمارستان های خصوصی و دولتی استان بستری هستند. طی ۲۴ ساعت گذشته نیز ۷۸ بیمار جدید مشکوک به بیماری کرونا در مراکز بیمارستانی استان بستری شده و ۶۳ بیمار نیز طی این مدت از بیمارستان ها ترخیص شده اند.

سالاری عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و شرکت در تجعمات مختلف و ورود سیل آسای مسافران به گیلان  را در شدت افزایش مبتلایان جدید به بیماری کرونا موثر عنوان کرد و افزود: ۲۰ درصد مبتلایان  سرپایی و بستری کرونا در گیلان، مسافرین و گردشگران هستند.

وی با بیان اینکه شمار مبتلایان به کرونا در ماه جاری نسبت به ماه گذشته افزایش دو برابری را تجربه کرده، افزود: متاسفانه شاهد خیز شیوع بیماری کرونا در مناطق و شهرستانهای سفید استان ، روستاها و یا مناطق کوچک تری هستیم. در گذشته این مناطق پروتکل های بهداشتی را بهتر رعایت می کردند اما به نظر می رسد اکنون موازین بهداشتی را جدی نمی گیرند.

گفتنی است هفته گذشته «آبتین حیدرزاده » معاونت بهداشتی گیلان اعلام کرد: ۷ شهرستان  گیلان از جمله رشت بار دیگر در وضعیت هشدارو قرمز شیوع کرونا ویروس قرار گرفته اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.