تزریق دز بوستر ۱۲ تا ۱۸ ساله‌ها اعلام نشد

مدیرگروه بیماری‌های مرکز بهداشت گیلان:

0 455

مدیرگروه بیماری‌های مرکز بهداشت گیلان گفت: هنوز بخشنامه تزریق دز بوستر واکسن ۱۲ تا ۱۸ ساله ها از سوی وزارت بهداشت و درمان به دانشگاه های علوم پزشکی کشور ابلاغ نشده است.

با شیوع موج جدید سویه امیکرون در گیلان، تعداد مبتلایان بستری در مراکز درمانی گیلان به ۵۴۱ نفر رسید که ازاین تعداد ۷۷ نفر بدحال و در مراقبتهای ویژه بستری شده‌اند. در حالی گیلان با افزایش تصاعدی مبتلایان و بستری شدگان ناشی از امیکرون مواجه است که بخش اعظمی از این مبتلایان کودکان و نوجوانانی هستند که یا هنوز واکسن کرونا دریافت نکردند و یا در انتظار تزریق دز سوم واکسن کرونا هستند.

هفته‌های گذشته بنا به اعلام دانشگاه علوم پزشکی گیلان حدود ۹۰ درصد دانش آموزان استان دو دز واکسن کرونا را دریافت کردند. حال با افزایش شیوع امیکرون و درگیری سریع کودکان و نوجوانان در این سویه، خانواده‌ها ازعدم تزریق دز سوم واکسن به نوجوانان ابراز نگرانی می‌کنند.

 درهمین رابطه «حسن رخشاد» مدیرگروه بیماری‌های مرکز بهداشت گیلان به مرور گفت: تا کنون دستورالعمل و بخشنامه‌ای از وزارت بهداشت و درمان مبنی بر تزریق دز سوم یا بوستر واکسن کرونا به کودکان و نوجوانان ابلاغ نشده است.

رخشاد افزود: تزریق دز بوستر به ۱۲ تا ۱۸ ساله‌ها منوط به بخشنامه وزارتخانه است.

 مدیرگروه بیماری‌های مرکز بهداشت گیلان در خصوص تامین واکسن مورد نیاز شهروندان گیلانی برای دز بوستر و دز دوم آسترازنکا نیز اظهار کرد: تاکنون بیش از ۵/۵ میلیون دز انواع واکسن به گیلان وارد شده و دز دوم واکسن آسترازنکا نیز فقط برای دز دومی‌ها تامین شده است.

وی با تأکید به اینکه در حال حاضر واکسن مورد نیاز مردم گیلان تا پایان سال تامین شده است افزود: حدود یک میلیون دز واکسن در گیلان تا پایان سال دپو شده است و نگرانی از کمبود واکسن کرونا همزمان با سویه امیکرون در استان وجود ندارد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.