تلاش برای تسریع پروژه راه کلاچای- رحیم آباد- قزوین

0 420

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، در مورد پروژه راه‌سازی مسیر کلاچای – رحیم آباد – قزوین تصریح کرد: هم‌اکنون در قطعاتی از این مسیر در دست ساخت، هم در قزوین و هم گیلان با یکسری محدودیت‌های زیست‌محیطی مواجه هستیم که امیدواریم عملیات احداث این جاده با موافقت سازمان حفاظت محیط‌زیست سرعت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه در کنار امر توسعه و پیشرفت موضوع جلوگیری از تخریب محیط‌زیست برای دولت بسیار حائز اهمیت است ابراز کرد: تمام سعی و تلاش ما در مجموعه دولت این است که ضمن انجام بررسی‌های کارشناسانه دقیق و با همکاری سازمان محیط‌زیست موانع موجود در مسیر احداث این جاده برطرف شوند.

معاون رئیس جمهور از وجود تنها یک مسیر ارتباطی بین دو استان قزوین و گیلان و بار ترافیکی بسیار شدید آن در برخی ایام سال سخن گفت و اظهار کرد: مسیر کلاچای – رحیم آباد – قزوین پس از بهره‌برداری و افتتاح می‌تواند از حجم ترافیک مسیر فعلی به نحو قابل ملاحظه‌ای بکاهد و در تسهیل عبور و مرور مردم مؤثر واقع شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با تأکید بر اینکه جاده کلاچای – رحیم آباد – قزوین موجب رفاه بیشتر مسافران و مردم استان‌های قزوین، گیلان و مازندران می‌شود افزود: با هماهنگی رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و بازدید مسئولان این سازمان از این جاده، تأیید شد که این جاده مشکل زیست‌محیطی خاصی ندارد.

نوبخت از اصلاح و بازسازی برخی از قطعات جاده کلاچای – رحیم آباد – قزوین خبر داد و گفت: این تغییرات بر اساس درخواست‌های سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور انجام می‌شود و طبق همین روال قرار است حداکثر تا ۲ ماه آینده این سازمان نظرات و نتایج کارشناسی‌های زیست‌محیطی خود را اعلام کند.

وی توسعه خطوط ارتباطی و مواصلاتی در کشور و تأمین اعتبار لازم جهت ساخت آن‌ها را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: احداث آن قسمت از جاده کلاچای – رحیم آباد – قزوین که در محدوده گیلان است نیاز به مجوز خاصی برای تعریض جاده موجود ندارد بنابراین می‌توان با تزریق اعتبارات مناسب اجرای آن را سرعت بخشید.

جاده قزوین- رحیم آباد- کلاچای به طول ۱۷۰ کیلومتر بعد از منطقه الموت با ساخت چندین تونل بزرگ و پل‌های متعدد وارد استان گیلان شده و با عبور از کنارگذر به طول ۷۰ کیلومتر در محدوده گیلان به شهر کلاچای می‌رسد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.