توزیع ناعادلانه منابع در روستاهای‌گیلان

0 420

عضو مجمع نمایندگان گیلان  ازعدم توزیع عادلانه‌ی منابع و زیر ساختها در روستاهای گیلان انتقاد کرد و گفت: یکی ازمؤلفه‌های مهم برنامه ششم توسعه،  توزیع عادلانه در بین روستاها است ولی بسیاری از زیرساخت‌ها به‌ صورت متوازن در روستاهای گیلان توزیع نشده است.

«اسدالله عباسی » نماینده‌ی مردم رودسر درمجلس افزود: یکی از مهم‌ترین اهداف ماده ۲۷ برنامه ششم توسعه تثبیت جمعیت و جلوگیری مهاجرت از روستا و فراهم آوردن شرایط برای مهاجرت به روستا است و برای انجام این کار باید به ایجاد زیرساخت‌های لازم توجه و به پیشرفت اقتصاد روستایی کمک کرد.

وی با تأکید بر لزوم توجه لازم به زیست ‌بوم و اقتصاد روستایی گفت: باید به ‌منظور تثبیت جمعیت در روستاهای کشور، اقتصاد و زیست‌ بوم روستا را شناسایی و بر روی آن هدف‌گذاری کنیم به همین دلیل نباید فقط به‌صورت کلان به این مسئله نگاه کرد. زیرا قانون برنامه پنجم فقط ۴۵ درصد آن محقق شده است لذا باید قانون برنامه ششم هرچه بهتر اجرایی شود.

سخنگوی هیات‌ رئیسه مجلس شورای اسلامی لازمه اجرایی شدن کامل قانون برنامه ششم توسعه روستایی را شناسایی منابع منطقه بیان کرد و گفت: باید فرصت‌های شغلی پایدار در روستاها ایجاد شده ‌و‌ منابع و ظرفیت روستاها شناسایی و بر اساس آن سرمایه‌گذاری انجام شود تا به موفقیت در این حوزه برسیم‌.

عباسی با انتقاد از مهاجرت جمعیت روستاهای کشور گفت: در گذشته که امکانات در روستاها فراهم نبود بسیاری از مدارس روستاها حتی دبیرستان پر از دانش‌آموز بود. ولی اکنون علیرغم توسعه در روستاهای کشور بسیاری از مدارس فاقد دانش‌آموز هستند و تنها دلیل آن عدم توجه به امرارمعاش خانوارها و منابع روستایی است.

عباسی با اذعان به اینکه بسیاری از روستاییان در خصوص ثبت‌نام در سامانه کارا توجیه نشده‌اند، گفت: روستاییان باید با مراجعه به سامانه‌ی کارا بودجه و اعتبار اشتغال روستایی خود را دریافت کنند، ولی یکی از مهم‌ترین مشکلات ما این است که بسیاری از روستاییان نمی‌دانند چگونه باید در این سامانه ثبت‌ نام کرده و اعتبارات لازم را دریافت کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.