خوش نشینی زمستان پیش از بهار

استقرار سامانه سرد و بارشی تا پایان هفته در گیلان

0 456

مدیرکل هواشناسی گیلان، از کاهش شش تا ۱۲ درجه ای متوسط دمای هوای استان خبر داد و گفت: همزمان با بارش برف، طی امروز و فردا احتمال گسیل گرد و خاک از سمت عرض‌های جنوبی به استان گیلان وجود دارد.

«محمد دادرس» با اشاره به اینکه نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده استقرار سامانه سرد و بارشی تا پایان هفته در منطقه است افزود: در حال حاضر بارش پراکنده برف را در ارتفاعات استان شاهد هستیم. بارش باران و وزش باد نیز طی دوشنبه لغایت پنجشنبه شدید خواهد بود، اما از اواخر وقت چهارشنبه تا صبح پنجشنبه در مناطق مساعد جلگه‌ای شاهد مخلوط برف و باران یا احتمال بارش برف خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی گیلان اضافه کرد: امروز ماسوله با ۳.۸ درجه سلسیوس و رودبار با ۱۳.۳ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرم ترین نقاط استان بودند. طی این مدت شرایط برای ابرناکی و مه‌آلود بودن هوا و بارندگی و وزش باد و رعد و برق و تگرگ مهیاست.

وی همچنین از احتمال آبگرفتگی، بالا آمدن آب رودخانه ها، خسارت به محصولات کشاورزی، رانش و لغزش، اختلال در تردد جاده‌ای به ویژه محورهای کوهستانی و برخورد صاعقه خبر داد.

لازم به ذکر است درحالی سامانه سرد و بارش زای زمستانی در گیلان استقرار یافته که بسیاری از درختان میوه در استان به گل دهی رسیده اند و بارش برف و یخبندان خسارتهای زیادی در این بخش به باغات میوه استان وارد می کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.