دانش شهر منطقه آزاد انزلی راه اندازی می شود

0 507

رییس دانشگاه آزاد اسلامی در دیدار با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی  از راه اندازی اولین مرکز آزاد علمی کشور در قالب «دانش شهر منطقه آزاد انزلی» وآغاز به کار نخستین دانشکده‌ی علوم پزشکی دانشگاه آزاد گیلان در منطقه آزاد انزلی خبر داد.

به گزارش مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه‌ی آزاد انزلی، «محمد مهدی طهران چی» رییس دانشگاه آزاد اسلامی در نشست با «محمدولی روزبهان» رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان در خصوص سازوکارهای توسعه‌ی همکاری های دو جانبه در زمینه های علمی، پژوهشی و فناوری تبادل نظر کردند.

روزبهان در این دیدار با ارائه تحلیلی از ظرفیت ها و توانمندیهای مختلف این منطقه درعرصه های ملی و بین المللی، رویکرد سازمان متبوع خود را گسترش رویکردهای علمی- پژوهشی و آموزشی کاربردی بیان کرد و گفت:همکاری های پژوهشی در حوزه های توسعه‌ی مراکز تحقیقاتی، اجرای طرح های پژوهشی مشترک، حضور شرکت های دانش بنیان دانشگاه آزاد در کنار شرکت های فعال در مرکز رشد این منطقه، ایجاد نمایشگاه عرضه محصولات و دستاوردهای فناورانه دانشگاه آزاد، می تواند فرصت های خوبی جهت الگوسازی همکاری کاربردی نهاد دانشگاه با منطقه آزاد را پدید آورد.

وی با اشاره به کمبودهای استانی و منطقه ای در برخی رشته های تخصصی به ویژه پزشکی، آمادگی سازمان منطقه‌ی آزاد انزلی را جهت تأسیس واحد دانشگاهی پزشکی و بیمارستان جامعی که علاوه بر کاربرد تحصیلی،امکان ارائه خدمات پزشکی-درمانی را به مردم داشته باشد اعلام کرد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این دیدار توانمندی های دانشگاه آزاد را در زمینه های پژوهشی،دانشجویی و امکاناتی در سطح کشور برشمرد و با بیان اینکه رویکرد دانشگاه آزاد تقاضا محور است و هم اکنون نیز تحقیقات موضوع و سفارش محور را با نهادهای مختلف کشور در دست اقدام دارد، گفت: در قالب راهبرد جدید دانشگاه آزاد اسلامی که کارآمادگی در کنار کارشناسی است می توان نیازهای شغلی- دانشجویی کنونی و سال های آتی منطقه آزاد انزلی را تعیین و براساس آن همکاری مشترک را طراحی و در عین حال از توان علمی واحدهای مختلف دانشگاهی این دانشگاه در سطح کشور، بهره برد.

وی با استقبال از همکاری سراهای نوآوری دانشگاه آزاد و شرکت های فعال دراین مجموعه ، پیشنهاد ایجاد مرکز دیتاسنتر بزرگ دانشگاه در سطح کشور را در منطقه با همکاری سازمان منطقه آزاد انزلی ارائه کرد و گفت: دانشگاه آزاد بنا دارد در سطح کشور ۵ مرکز دیتا سنتر ایجاد کند که یکی از مهم ترین این مراکز در منطقه آزاد انزلی ایجاد خواهد شد. در چارچوب این مرکز، می توان سراهای نوآوری مختلف را به این منطقه منتقل کرد تا زمینه‌ی حضور و کوچ جمعیت نخبه از سرتاسر کشور به منظور تحقق اهداف منطقه‌ی آزاد انزلی که همان تبدیل شدن به یک دانش شهر است، فرآهم شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی بابیان اینکه هم اکنون انزلی از ظرفیت واحد بین الملل دانشگاه آزاد برخوردار است افزود: درخصوص ایجاد دانشکده‌‍‌ی پزشکی نیز با توجه به نیاز استان گیلان، آمادگی کامل از سوی دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد که در قالب یک همکاری فی مابین دانشگاه، سازمان منطقه آزاد انزلی و مجموعه استان با اخذ دستور موافق وزیر بهداشت، از بهمن ماه وارد فاز بهره برداری شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.