داوطلب برای رشته جراحی عروق نداریم

در کنگره دو روزه جراحان عروق در رشت مطرح شد ؛

0 171

کنگره میان‌دوره‌ای انجمن جراحان عروق ایران با حضور حدود یکصد جراح عروق ایران از سراسر کشور در تالار مرکزی شهر رشت آغاز به کار کرد.

ارایه و به کارگیری جدیدترین فناوری پزشکی، بازآموزی و جمع‌بندی تحقیقات دانشمندان جراحان عروق ایران و جهان و بحث و تبادل نظر در خصوص بیماران پیچیده‌ای که تحت درمان قرار گرفتند به جراحان جوان از مهمترین اهداف برگزاری کنگره میان‌دوره‌ای انجمن جراحان عروق ایران در گیلان است.

«محمدتقی آشوبی» رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی گیلان در مراسم افتتاح این کنگره با بیان اینکه دستیاری تخصصی جراحی عروق در استان از سال ۹۶ شروع به کار کرده است افزود: درحال حاضر با فعالیت ۴ عضو هیأت علمی در جراحی عروق دانشگاه علوم پزشکی گیلان، به طور میانگین بین ۳ تا ۵ هزار جراحی در سال انجام می‌شود. همچنین بیمارانی از استان‌های زنجان، قزوین، غرب مازندران و اردبیل برای درمان به گیلان سفر می‌کنند.

در ادامه «محمدرضا ظفرقندی» رییس انجمن جراحان عروق ایران با ابراز نگرانی از اینکه داوطلب برای رشته جراحی عروق نداریم اظهار کرد: این مهم تهدید جدی برای پزشکی کشور است.

ظفرقندی در مراسم افتتاح کنگره میان دوره‌ای انجمن جراحان عروق ایران در تالار مرکزی رشت اظهار داشت: سختی جراحی عروق موجب شده تا برای تحصیل در این رشته، داوطلب نداشته باشیم. باید برای رفع مشکل کمبود متخصصان این رشته چاره‌اندیشی کنیم.

وی افزود: زمانی، تنها چند استان کشور از جراح عروق بهره‌مند بود؛ اما اکنون همه استان‌های کشور ۲ تا سه جراح عروق متخصص و حاذق دارند که زحمات زیادی در حوزه پزشکی کشور متحمل می‌شوند.

رییس انجمن جراحان عروق ایران تأکید کرد: جراحی عروق رشته‌ای اورژانسی است، بنابراین فعالیت افراد متخصص در این رشته در هر استان اهمیت بسزایی دارد.

لازم به ذکر است: در این کنگره، برگزاری ۴۲ پنل تخصصی و چهار کارگاه آموزشی، درمانی و علمی برنامه‌ریزی شده است. علاوه بر پزشکان عضو انجمن جراحان عروق ایران، اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی به ویژه متخصصان جراحی نیز در این کنگره حضور دارند.

کنگره انجمن جراحان عروق ایران فردا به کار خود در گیلان پایان می‌دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.