در پاییز و زمستان قطعی برق نداریم

ادعای مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان:

0 168

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در فصل پاییز و زمستان با قطعی برق در واحدهای مسکونی مواجه نخواهیم شد.

«بهمن داراب‌زاده» با اشاره به قطعی برق در تابستان و وارد شدن خسارت به واحدهای مسکونی  مدعی شد: با اجرای پروژه‌های مختلف، افزایش ظرفیت خطوط موجود، تعمیر و نگهداری خطوط، نهادینه کردن فرهنگ استفاده بهینه از برق به طور یقین در فصل پاییز و زمستان با قطعی برق واحدهای مسکونی مواجه نمی‌شویم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان، در خصوص پایداری برق صنایع نیز بیان کرد: برنامه‌ریزی‌ها برای سوخت نیروگاه‌ها در فصل زمستان در حال انجام است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

ادعای مدیرعامل شرکت برق منطقه ای گیلان مبنی بر پایداری برق در حالیست که شهروندان گیلانی و بخصوص مدیران شرکتهای تولیدی، ایجاد محدودیت های مصرف برق و گاز در زمستان گذشته را از یاد نبرده اند.

زمستان سال گذشته بود که به دلیل مشکلات کاهش تولید گاز و قطع همکاری کشور ترکمنستان برای انتقال گاز به ایران و به منظور تامین گاز مشترکین خانگی و سوخت نیروگاههای کشور، محدودیت مصرف برق ۳۰ درصدی برای صنایع پرمصرف در نظر گرفته شد و به دنبال آن مصرف برق و گاز مورد نیاز صنایع به شدت کاهش یافت.

محدویت مصرف و قطعی‌های بلند مدتی که به تعطیلی اجباری و کاهش تولید در بسیاری از صنایع بزرگ منجر شد و صدای اعتراض بسیاری از مدیران صنایع و شرکت های استان را درآورد و خواستار رسیدگی و پیگیری وضعیت نامطلوب مدیریت انرژی و جلوگیری از زیان‌دهی واحدهای تولیدی خود شدند.

پیشتر«خلیل بهروزی‌فر» نماینده مردم شهرستان‌های فومن و شفت در مجلس؛تعطیلی های اجباری برخی از صنایع استان به دلیل مدیریت مصرف برق و گاز را در تضاد با رشد تولید اعلام کرد و گفت: سال گذشته« ۹واحد تولیدی شفت به علت قطعی برق تعطیل شدند.»

همچنین «مهدی محبوبی» مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان نیزگفته بود: از هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی در ۳۶ ناحیه و شهرک صنعتی گیلان، گاز حدود نیمی از آن‌ها در بخش تولید قطع شدند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.