دعوت از سرمایه‌گذاران برای رودخانه ای که آب ندارد

0 341

در حالی که رودخانه اصلی شهر لنگرود سالهاست از ورود فاضلاب شهری و عدم لایروبی رنج می‌برد و تقریبا نیمی از سال با کم آبی مواجه است اما روز گذشته شهردار لنگرود از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای اجرای پروژه قایق سواری و ساخت اسکله در این رودخانه دعوت به همکاری کرد.

البته این وعده ای بود که پیشتر«مهدی رجایی» شهردار لنگرود در شروع سال جاری نیز به شهروندان داده و گفته بود: با اجرای این پروژه ، شهر لنگرود از طریق رودخانه اش به ساحل چمخاله و دریا متصل خواهد شد.

رجایی در گفتگویی با تایید ورود فاضلابهای شهری به رودخانه‌ی بزرگ شهرگفته بود: با رفع مشکل ورود فاضلاب و افزایش ورود آب از سد رادارکومه به این رودخانه، ازطریق قایق سواری و تردد بین رودخانه‌ی حد فاصل بین لنگرود و چمخاله یک مسیر گردشگری جدید در شهر ایجاد می شود. پیش بینی ما اینست که تا دو سال آینده به این موضوع دست پیدا کنیم و در حال حاضر در صدد تهیه‌ی طرح توجیه و ورود سرمایه گذار بخش خصوصی هستیم.

اما در حالیکه رجایی از امکان قایق سواری در رودخانه لنگرود همزمان با افزایش سطح آب از طریق افتتاح سد رادار کومه وعده داده اما نکته قابل توجه اینکه این سد هنوز به مرحله‌ی عملیات اجرایی نزدیک نشده است. چنانچه تابستان گذشته نیز«پرویز محمد نژاد» نماینده‌ی لنگرود در مجلس شورای اسلامی با تایید این خبر گفت: سندی در رابطه با آغازعملیات اجرایی سد رادار کومله در دست نیست.

محمد نژاد افزود: علیرغم اینکه این سد لاستیکی در سال ۹۶ کلنگ زنی شده اما همه‌ی وعده ها درباره‌ی احداث سد رادار کومه درحد حرف و شعار باقی مانده و سندی برای آغاز احداث این سد وجود ندارد.

از سوی دیگر«غلامرضا منصفی» عضو شورای شهر لنگرود نیز به مرور گفت: درخواست دعوت از سرمایه گذار بخش خصوصی برای ساخت اسکله و قایق سواری در رودخانه‌ی بزرگ شهر به این دلیل بوده که در بودجه‌ی امسال، ردیفی برای این پروژه پیش بینی نشده بود. لذا در بودجه‌ی شهرداری لنگرود برای سال ۱۴۰۰ ردیف خاصی پیش بینی می‌شود.

منصفی با بیان اینکه تاکنون فقط نیمی از رودخانه‌ی لنگرود لایروبی شده و همچنان بحث ورود فاضلابهای شهری به آن ادامه دارد از ادامه‌ی مطالعات مشاور پروژه خبر داد و گفت: با توجه به ادامه‌ی ورود فاضلابهای بالادست به این رودخانه و معضل کم آبی که همه ساله از ابتدای خرداد تا پایان تابستان با آن مواجه هستیم، ابتدا باید طرح توجیهی برای ورود سرمایه گذار آماده کنیم. چرا که اگر آب نداشته باشیم این طرح قابل اجرا نخواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.