دلیل خاموشی سالن تالار مرکزی رشت، قطعی برق منطقه بوده است نه بدحجابی!

جوابیه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان

0 184

مدیرمسئول محترم پایگاه تحلیلی خبری مرور گیلان

با سلام نظر به انتشار مطلبی با عنوان «سیاهچاله‌ای در نمایشگاه یا نمایشگاهی در سیاهچاله» در تاریخ ۲۷ آبان ماه ۱۴۰۲ در آن وبگاه، شایسته است وفق قانون مطبوعات نسبت به انتشار این جوابیه در راستای تنویر افکار عمومی به ویژه هنرمندان گرانقدر استان اقدام نمایید.

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به عنوان نهاد سیاستگذاری در عرصه های فرهنگی و هنری، حمایت از اهالی فرهنگ و هنر استان را وظیفه خود می‌داند و همواره تلاش کرده همه امکانات سخت افزاری و نرم افزاری در اختیار خود را مطابق با چارچوب ها و ضوابط قانونی، با هدف حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر، در اختیار آنان قرار دهد. بدیهی‌ست رعایت قوانین جاری کشور همچون رعایت حجاب و شئونات اخلاقی، نخستین موضوعی است که از برگزارکنندگان هر رویداد هنری یا فرهنگی انتظار می رود.

نیاز به یادآوری نیست که تصریح شود هنرمندان کشور و استان ما عموماً متعهد و پایبند به اصول اخلاقی، دینی و ملی هستند و مشاهده ناهنجاری هایی هرچند انگشت شمار، به این قشر فرهیخته، عمومیت نمی‌یابد. در گزارش انتشار یافته توسط آن پایگاه خبری نیز رعایت حجاب توسط حراست سالن به هنرمندان و علاقمندانی که قصد بازدید از نمایشگاه دایر شده در تالار مرکزی رشت را دارند، ذکر شده، ضمن آنکه دلیل قطعی برق سالن، قطعی برق منطقه بوده که به صورت شفاهی نیز به برگزارکنندگان نمایشگاه، گفته شده با این وصف؛ طرح برخی موضوعات دیگر در گزارش یادشده، تعجب برانگیز است!

خاطرنشان می‌شود در مجوز صادره از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برای اجرای هر رویداد فرهنگی و هنری، رعایت قانون و مقررات توسط مجریان آن رویداد، جزو الزامات است و خود آنان نیز این امر را می‌پذیرند و بر این مبنا صدور مجوز را درخواست می‌کنند. بار دیگر؛ به منظور تنویر افکار عمومی به ویژه هنرمندان گرانقدر و متعهد استان یادآوری می‌شود چتر حمایتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در برپایی رویدادهای مرتبط با حوزه نمایش ظرفیت‌های غنی فرهنگی و هنری استان گسترده است و همکاری و تعامل متقاضیان برپایی این رویدادها با خادمان عرصه فرهنگ و هنر، به برگزاری هرچه شایسته‌تر آنها می‌انجامد.

روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.