رهاسازی سگ‌های ولگرد شهرهای دیگر در انزلی

0 609

افزایش سگ‌های ولگرد در سطح  شهر انزلی نیازمند توجه و تلاش بیشتر شهرداری این شهر است. این موضوع  اخیرا از سوی فرماندار انزلی در جلسه بهداشت شهرستان مورد تاکید قرار گرفت.

 و اما «شعبان جعفری» عضو شورای اسلامی شهر با بیان این که سگ‌های ولگرد  چالش بزرگی‌ست که همه‌ی شهرداری‌های استان با آن مواجه هستند در گفت‌وگو با مرور اظهار کرد:  ایجاد  پناهگاه مناسب برای سگ‌های بلاصاحب یکی از الویت‌های ما در دوره‌ی پنجم شورا  بود. از این رو در همان ابتدای کار به این مسئله پرداختیم. البته مشکلاتی برای تهیه‌ی زمین داشتیم که با کمک دادستان و فرماندار وقت، مجموعه‌ی شهرداری و شورای شهر، اداره‌ی منابع طبیعی، شبکه‌ی بهداشت  و به ویژه دامپزشکی، زمینی در ابتدای جاده‌ی رضوانشهر ـ هشتپر از اداره‌ی منابع طبیعی تحویل گرفتیم و پناهگاهی ایجاد کردیم. بدین ترتیب  جمع‌آوری، عقیم‌سازی و رهاسازی سگ‌های ولگرد در آن انجام می‌گیرد.

وی با تصریح بر این که ساماندهی سگ‌های ولگرد نیازمند عزم جدی همه‌ی شهرداری‌های استان است، گفت: متاسفانه برخی شهرداری‌ها  اقدامی عملی در این باره  صورت نداده‌اند و از سوی دیگر شواهدی وجود دارد که حاکی از رهاسازی سگ‌های ولگرد از شهرهای دیگر توسط  برخی افراد در انزلی‌ست.

جعفری افزود: سال گذشته ۵۰ قلاده سگ و از ابتدای سال تاکنون ۲۴۰ قلاده سگ جمع‌آوری، عقیم‌سازی و رهاسازی شده‌اند. هم اکنون هم ۵۰ سگ دیگر در پناهگاه نگهداری می‌شوند تا عقیم‌سازی آنها انجام شود. هزینه‌ی تمام شده برای هر سگ نیز در حال حاضر یک میلیون و صدهزار تومان است.  شهرداری انزلی در هر مرحله از کار ۵۰ سگ بلا‌صاحب را از سطح شهر جمع‌آوری کرده و عقیم‌سازی این سگ‌ها در پناهگاه توسط بخش خصوصی انجام گرفته و در ادامه سگ‌ها پلاک‌گذاری  و رهاسازی می‌شوند. لازم به ذکر است که  برخی سمن ها نیز در انجام این کار با ما همکاری می کنند، اما ورودی  سگ‌ها به شهر انزلی  نسبت به  امکاناتی که داریم و سگ‌هایی که عقیم‌سازی می‌شوند حدود ۵ برابر بیشتر است.

  وی از دریافت شکایات مردمی در این باره که سگ‌های ولگرد گاه  بدیشان حمله می‌کنند، یاد کرد و تصریح کرد:   نگهداری و عقیم سازی سگ‌های ولگرد نیازمند اعتباری خاص است. از سوی دیگر ما با چالش مقاومت بعضی سمن‌ها که نگران سرنوشت سگ‌های جمع آوری شده هستند نیز روبرو هستیم. در این باره باید گفت ما بصورت شفاف عمل می‌کنیم و مردم می‌توانند از مکان نگهداری سگ‌های ولگرد بازدید داشته باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.