ساحل داداش آباد چشم به راه لندفیل

انتقاد فرماندار آستارا از مدیریت پسماند این شهرستان

0 558

سرپرست فرمانداری آستارا از وضعیت فعلی جمع‌آوری و امحا زباله وعدم اجرای مصوبات جلسات مدیریت پسماند این شهرستان انتقاد و این موضوع را غیرقابل پذیرش اعلام کرد.

«عنایت رضایی‌پور» در جلسه مدیریت پسماند در فرمانداری آستارا گفت: اگر مسؤولان متولی مدیریت پسماند از مسؤولیت خود خسته شده‌اند و تمایل به تداوم کار و خدمت ندارند، مسؤولیت‌ها را رها کنند تا افراد با انگیزه وارد میدان عمل شوند.

وی افزود: متأسفانه گزارش‌های دستگاه‌های متولی امر، نشانگر این است که شرایط و وضعیت مدیریت پسماند، همان شرایط ابتدای سال جاری است و این هرگز قابل پذیرش و چشم پوشی نیست و متولیان امر باید به رسالت خود به طور کامل عمل کنند.

موضوع مدیریت پسماند و دفن زباله یکی از چالش‌های بزرگ پیش روی شهرستانهای غرب گیلان است. بخصوص اینکه شهرستانهای تالش و آستارا هنوز فاقد مرکز دفن و کارخانه زباله سوزهستند. زباله‌های شهرستان تالش در نزدیکی شهر لیسار و زباله‌های آستارای‌ها همچنان در ساحل داداش آباد و در نزدیکی منطقه حفاظت شده لوندویل رها سازی می‌شوند. این درحالیست که سال گذشته اعتبار یک میلیارد تومانی مدیریت پسماند استان برای شهرداری آستارا و ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در در سال ۹۹ به حساب شهرداری تالش برای مدیریت پسماند، احداث زباله سوز و مرکز دفن مناسب تامین و واریز شده است. اعتباراتی که به گفته فعالین زیست محیطی تاکنون به روند احداث و تکمیل کارخانه کمپوست غرب استان و جانمایی احداث لندفیلهای آستارا و تالش سرعت نبخشیده و همچنانشیرابه های حاصل از رها سازی و انباشت زباله در این منطقه به ساحل صدف در آستارا وارد می شود.

لازم به ذکر است از سال ۹۸ بر اساس مصوبه کارگروه پسماند استان گیلان؛ طرح مطالعاتی ایجاد لندفیل و مرکز دفن بهداشتی پسماند در ساحل داداش‌آباد آستارا آغاز شده است. روزانه بیش از ۱۲۰ تن زباله شهری و روستایی شهرستان آستارا در این مکان رها می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.