ساخت پهپاد سمپاش مزارع کشاورزی در گیلان

0 693

همزمان با هفته پژوهش و برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار استان گیلان در رشت،  پهپاد سمپاش مزارع کشاورزی توسط یک شرکت دانش‌بنیان و با حمایت‌های پارک علم و فناوری گیلان ساخته و به بازار عرضه شد.

«علی باستی» رئیس پارک علم و فناوری گیلان درباره ساخت و تجاری‌سازی پهپاد سمپاش در گیلان گفت : این محصول از قابلیت سمپاشی تخصصی مزارع آلوده برخوردار است. همچنین از این پهپاد برای شناسایی و سپس سمپاشی تخصصی مزارع استفاده می‌شود و در مدت کوتاهی قادر است سم را به صورت یکنواخت در مزرعه پخش کند.

وی پارک علم و فناوری را واسطه‌ای بین دانشگاه و صنعت عنوان کرد و افزود: فارغ‌التحصیلان دراین محیط ایده خود را به کسب و کار و درآمد تبدیل می‌کنند . پارک علم و فناوری درچندین حوزه اعم از فضای کاری، فضای آزمایشگاهی و اعطای تسهیلات ورود کرده و امکانات را در اختیار پژوهشگران صاحب ایده قرار می‌دهد. تبدیل ایده‌ها به محصول نهایی و تجاری‌سازی آن و وجود مربیانی برای بازاریابی، حسابداری و برگزاری نمایشگاه‌ها در کنار پژوهشگران مورد در این پارک هستند که  این موضوع نقش به‌سزایی در توسعه همه‌جانبه استان گیلان دارد.

گفتنی است گیلان بیش از  ۴۳۰هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد و سه محصول استراتژیک کشور برنج، چای و زیتون در این استان تولید می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.