شروع فعالیت مهد کودکها غیر قانونی است

0 812

با شیوع بیماری کرونا ویروس، مهد کودک‌ها هم درلیست مشاغل تعطیل شده و زیان ‌دیده از این بحران قرار گرفتند. با وجود اینکه یک ماهی از بازگشایی بسیاری از صنوف و واحدهای اقتصادی در گیلان می‌گذرد اما هنوز برخی از مشاغل از جمله مهدهای کودک، باشگاه و رستورانها اجازه‌ی بازگشایی پیدا نکردند. عدم فعالیت مهدهای کودک منجر به ضرر و خسارتهای مالی دراین بخش شده است و آینده‌ی شغلی بسیاری از مربیان این مراکز مورد تهدید قرار گرفته است.

از سوی دیگر با شروع به کار ادارات و شرکتهای صنعتی و پایان دورکاری برخی از والدین  و نیز اعلام بازگشایی مدارس، اکنون دغدغه‌ی نگه داری فرزندان خردسال به یکی از مشکلات خانواده ها تبدیل شده است. اما خبرها حاکی از فعالیت مخفیانه‌ی برخی از مهد کودک‌های رشت است. با وجود اینکه هنوز هیچ دستورالعملی از سوی ستاد مقابله با کرونا در خصوص فعالیت رسمی مهدهای کودک منتشر نشده است.

هر گونه فعالیت رسمی مهد کودکهای استان غیر قانونی است و با متخلفین برخورد می‌شود. «رضا جعفری» سرپرست معاونت امور اجتماعی بهزیستی گیلان با اعلام این خبر به مرور گفت: سازمان بهزیستی و مراکز وابسته ، تابع تصمیمات ستاد مقابله با کرونا هستند و تا کنون هیچگونه دستورالعملی برای شروع فعالیت مهدکودکها صادر نشده است. مهدهای کودک فقط اجازه دارند برای پیگیری امور اداری و ثبت نام بازگشایی شوند و کودکان حق حضور در کلاسها را ندارند.

معاون اجتماعی بهزیستی افزود: در گیلان ۴۹۸ مهد شهری و روستایی با تعداد ۱۴۵۰۰ کودک در رده های سنی مختلف فعالیت دارند که تعطیلی چندماهه مشکلات و آسیبهای مالی زیادی برای آنها به دنبال داشته است. لذا لذا سازمان بهزیستی کشور از روز گذشته با راه اندازی سامانه ای به مهدکودکها این فرصت را داده تا به شرط پایداری نیروی کار خود بتوانند از تسهیلات بانکی جهت جبران آسیبهای وارد شده ، برخوردار شوند.

 جعفری گفت: این تسهیلات به ازای هر نیروی کار در مهدکودکها ، ۱۶۰ میلیون ریال خواهد بود .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.