شناسایی ۱۷۰۰ فروشگاه در طرح کالابرگ الکترونیکی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خبرداد:

0 183

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان از شناسایی ۱۷۰۰ فروشگاه در گیلان برای اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی خبر داد و گفت: طرح کالا برگ الکترونیکی هفته اول اسفند ۱۴۰۱ در گیلان به اجرا در خواهد آمد.

«سید محمد اسحاقی» با اشاره به تشکیل ستاد طرح کالابرگ الکترونیک در گیلان از ۱۲ بهمن و آغاز فرایند پیاده سازی این طرح افزود: هم اکنون ۱۷۰۰ فروشگاه را شناسایی و به سامانه شما(شبکه ملی اعتبار) مجهز کردیم.

وی با اشاره به اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در گیلان از اسفند، اظهار کرد: طرح‌های اقتصادی دولت در راستای حمایت از معیشت مردم به ویژه اقشار کم درآمد و آسیب‌پذیر است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری با بیان اینکه گیلان به دلیل شاخص‌های موجود همچون تعداد شهرستان‌ها و اطلاعات جمع آوری شده از تعداد یارانه بگیران توسط فرمانداران و بخشداران، یکی از استانهای پایلوت اجرای این طرح است تصریح کرد: فرمانداران مکلف شدند برای همه دهستان‌ها حداقل یک فروشگاه مشمول طرح را انتخاب کنند. اتاق اصناف و ادارات صمت نیز پیگیری این موضوع هستند تا حداقل یک فروشگاه در دهستان‌ها مجهز به سامانه شما شود.

معاون استاندار گیلان با اشاره به واریز سرانه یارانه به حساب سرپرست خانوار، تصریح کرد: در راستای طرح کالابرگ الکترونیک، این یارانه یک ماه زودتر از موعد مقرر در کد ملی سرپرست خانوار شارژ می‌شود. افراد می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های مشمول طرح، متقاضی استفاده از کالابرگ الکترونیک شوند و قیمت شهریور ۱۴۰۰ را پرداخت کنند؛ ما به التفاوت قیمت از اعتبارشان کسر می‌شود که برعهده دولت است.

وی از انتخاب ۱۰ کالای اساسی در طرح مذکور خبر داد و عنوان کرد: یارانه بگیران در خرید این کالاها هیچگونه محدودیتی ندارند و می‌توانند براساس سرانه یارانه‌ای خود از هر برند و از هر فروشگاهی به هر تعدادی خرید کنند.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.