طرح عدم پرداخت عوارض رودباریها اجرایی شد

0 429

طرح عدم پرداخت عوارض توسط خودروهای پلاک رودبار با دستور دادستان از ابتدای شهریور در این شهرستان اجرایی شد. عبور خودروهای پلاک رودبار (ط ۵۶) بدون پرداخت عوارضی از ایستگاه عوارضی امامزاده هاشم (ع) از اول شهریور اجرایی شد.
«هادی بشری» دادستان شهرستان رودبار درمراسم شروع اجرای این طرح گفت: تلاش دستگاه قضا در شهرستان بر این بوده  تا از حق ازدست ‌رفته مردم نجیب و انقلابی دیار زیتون دفاع کند. اکنون در اول راه هستیم و این تظلم خواهی و دفاع از حقوق به‌حق مردم، ادامه خواهد داشت.
وی با اشاره استقرار و جانمایی ایستگاه عوارضی در امام‌زاده هاشم افزود: همشهریان رودباری که دارای خودروی پلاک رودبار (۵۶ ط) هستند از این‌ پس می‌توانند بدون پرداخت عوارض از مسیر رشت – رودبار و شهرهای حومه و بالعکس تردد کنند.
احداث ایستگاه عوارضی امام‌زاده هاشم که به‌نوعی شهرستان رودبار را به دو قسمت تبدیل کرده بود، موجب نارضایتی بسیاری از شهروندان منطقه و مردم شهرستان رودبار شده بود از اینرو در ماههای گذشته بسیاری از مسئولین استان و نماینده رودبار در مجلس شورای اسلامی نسبت به انتقال عوارضی از امام‌زاده هاشم به پاچنار لوشان در ورودی استان گیلان وعده داده بودند که در نهایت این طرح با دستور دادستان از دیروز در این شهرستان رنگ اجرا به خود گرفت.
پیشتر نیز نماینده ولی فقیه و نماینده رودبار در مجلس شورای اسلامی پراخت عوارض توسط شهروندان رودباری را ناعادلانه عنوان کرده بودند و از جدیت در انتقال عوارضی به ورودی استان در پاچنار لوشان و عدم دریافت عوارض از شهروندان رودباری تا زمان این انتقال خبر داده بودند.
«منوچهر جمالی» نماینده مردم رودبار درمجلس شورای اسلامی  گفته بود: جمع‌آوری و انتقال سیستم دریافت عوارضی دررودبار حتمی و نماینده ولی فقیه نیز خطاب به اداره راه و شهرسازی تاکید کرده بود: این اداره تلاش کند ایستگاه عوارض برداشته شود زیرا تاخیر در این امر موجب تمسخر مسئولان توسط مردم می‌شود و این عوارض موجب سختی مردم گیلان است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.