عبور ۸ کیلومتر باقی مانده آزاد راه قزوین- رشت از شهر رودبار

0 547

«محمد صالح ضیایی» فرماندار شهرستان رودبار از احداث و عبور ۸ کیلومتر مسیر برگشت باقیمانده آزادراه رشت – قزوین از داخل شهر رودبار خبر داد.

محمد صالح ضیایی در نشست بررسی مشکلات آزادراه رودبار با اشاره به نگاه ویژه رییس سازمان برنامه و بودجه برای تکمیل باقیمانده آزادراه گفت: احداث و عبور مسیر برگشت باقیمانده آزادراه از داخل شهر رودبار قطعی شده است.

وی از وعده ترمیم خسارتهای وارده به شهر رودبار به نقل از معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد و گفت: اعتبارات ویژه‌ای جهت جبران خسارت وارده به شهروندان رودباری در اجرای این مسیر پیش بینی شده است.

به گزارش مرور، عملیات اجرایی آزادراه قزوین – رشت که از سال ۱۳۸۳ آغاز و تا سال ۱۳۸۸ قسمت عمده آن احداث شد برای تکمیل  ۱۱ کیلومتر باقی مانده اش با چالشهای زیادی مواجه شد. شاید کمتر کسی تصور می کرد که با گذشت ۸ سال همچنان اتمام این طرح ملی با اما و اگرهایی روبه رو باشد. اما اعتراضات شهروندان رودباری بعد از سالها بلاتکلیف باقی گذاشتن این آزادراه در نهایت به نفع آنها تمام شد.

اقتصاد شهر رودبار وابسته به فروش محصولات زیتون به مسافرینی است که از داخل شهر تردد می‌کنند و ادامه ساخت آزادراه در تونلی بیرون از رودبار، معیشت بسیاری از شهروندان رودباری را تحت شعاع قرار می‌داد.

چند روز گذشته نیز فرماندار رودبار گفته بود : بازار زیتون رودبار ملی است. اگر چه ۲۰درصد تولید زیتون کشور در رودبار است، ولی ۸۵ درصد محصول زیتون تولیدی کشور در این شهرستان به فروش می رسد.

فرماندار رودبار تاکید کرد: همه مسئولان و اصناف رودبار برای عبور آزادراه از این شهر وحدت رویه همکاری و مساعدت دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.