علاقه مندی برای سرمایه‌گذاری در توسعه ناوگان خزر

بندر آستاراخان روسیه اعلام کرد؛

0 157

وزیر صنعت، تجارت و انرژی منطقه آستراخان روسیه از علاقه‌مندی بندر آستاراخان برای سرمایه‌گذاری در توسعه ناوگان خزر خبر داد.

«ایلیا ولینسکی» وزیر صنعت، تجارت و انرژی منطقه آستراخان روسیه در دیدار با «علی‌اکبر صفایی» معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادرودریانوردی در خصوص توسعه همکاری بندری و دریایی و کشتیرانی منظم در خزر، ایجاد ظرفیت ترانزیتی و فعال‌سازی کریدور شمال-جنوب و کاهش تراز آب دریای خزر گفتگو کرد.

معاون وزیر راه ‌وشهرسازی در این نشست با اشاره الحاق ۳۰ فروند شناور تجاری به ظرفیت کشتیرانی ایران در خزر و علاقه‌مندی تهران برای تداوم توسعه ناوگان از طریق ظرفیت‌های آستاراخان، تأکید کرد: ظرفیت‌های خالی در بنادر آستاراخان و بنادر شمالی ایران کشور، ایجاب می‌کند در زمینه بندری، تردد کشتی‌های رو-رو، کشتی‌های کانتینری و کشتی‌های رو-رو ریلی را آغاز کنیم.

صفایی با اشاره با بحران کاهش تراز آب دریای خزر ناشی از کاهش سطح آب ورودی از رودخانه ولگا به دریا، هشدار داد: در صورت تداوم این وضع و عدم رسیدگی به آن، ابتدا بنادر روسیه و سپس بنادر سایر کشورها دچار مشکلات جدی خواهند شد.

استقبال از هرگونه همکاری اقتصادی و تجاری با ایران

در این نشست، وزیر صنعت، تجارت و انرژی منطقه آستراخان نیز با اشاره به وضعیت ژئوپلیتیکی جدید کریدور شمال-جنوب ناشی از تحولات منطقه‌ای،تأکید کرد: از نظر دولت فدرال روسیه، این کریدور یک مسیر اصلی قلمداد می‌شود و برنامه‌ریزی شده تا در یک افق و دورنمای بزرگ، از ظرفیت بازار‌ کشورهای آفریقا نیز در این راهگذر استفاده کنیم.

ایلیا ولینسکی با اشاره به عدم استفاده از کل ظرفیت تجاری بندر آستاراخان، تأکید کرد: با توجه با برنامه‌ای توسعه‌ای در دست انجام در این بندر، از هرگونه مشارکت اقتصادی و تجاری با شرکای ایرانی استقبال می‌کنیم.

وی با اعلام خبر در دست ساخت بودن بندر جدید تمام مکانیزه، احداث بزرگ‌ترین ترمینال بندری، ساخت انبارهای جدید و همچنین ساخت پایانه کانتینری مدرن در منطقه آستاراخان خاطر نشان کرد: با توجه به رویکرد‌های توسعه‌ای در بنادر آستاراخان، دولت از افزایش سطح همکاری‌ها شرکت‌های ایرانی با روسیه و افزایش ناوگان ایرانی در خزر استقبال می‌کند.

وی افزود: سهم بنادر روسی دریای خزر از کل مبادلات تجاری دریایی روسیه با جامعه بین الملل کمتر از یک درصد است و اکنون روسیه می‌کوشد تا با افزودن کشتی‌های چند منظوره کانتینربر و بهبود عمق اصلی‌ترین بندر خود در نوار ساحلی دریای خزر یعنی آستاراخان، بر میزان استفاده خود از ظرفیت کریدور شمال – جنوب بیفزاید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.