عوارض صادراتی حذف شود

رییس اتاق بازرگانی صنایع و معادن گیلان درخواست کرد؛

0 168

رییس اتاق بازرگانی صنایع و معادن استان گیلان حذف عوارض صادراتی را رویکرد اصلی روسای کمیسیون‌های اتاق بازرگانی گیلان اعلام کرد.

 «قاسم رضائیان» درنخستین جلسه کمیسیون توسعه صادرات غیر نفتی اتاق بازرگانی گیلان خواستار تقویت کمیسیون‌های صادرات،صنعت، کشاورزی گردشگری، تامین اجتماعی،دارایی و حاکمیت‌ها با هدف تقویت کمیسیون‌ها و اجرای تمهیدات راهبردی شد.

وی با بیان اینکه حذف عوارض صادراتی از برنامه‌های اصلی روسای کمیسیونها باشد افزود: کمیسیون‌‌های اتاق بازگانی گیلان راهبردهای خود را در جهت حذف عوارض صادراتی تدوین کنند که با این اقدام به تولید کننده امید می‌بخشد و از ورود ارز به کشورجلوگیری می‌شود.

وی افزود: ما درشرایط تحریم با چالش‌هایی در حوزه صادرات نفتی مواجه هستیم که دراین شرایط افزایش و توسعه صادرات غیر نفتی برای کشور بسیارحائز اهمیت است.

در این جلسه، «فرنگیز رحمانی» رییس کمیسیون صادرات اتاق گیلان نیز توسعه روابط با همسایگان را کانون دیپلماسی کشور دانست و خواستار توجه به فرصت‌های تجاری، سرمایه‌گذاری، ترانزیت و همچنین انعقاد تفاهم‌نامه با کشورهای همسایه شد.

رحمانی چالش‌های حوزه صادرات را هزینه تجارت بالا، کمبود اطلاعات درباره بازار برای تجار، ضعف زیرساخت‌ها به ویژه در بخش حمل‌ونقل و لجستیک و مشکل در برگزاری نمایشگاه‌ها به عنوان ابزار مؤثر در بازاریابی عنوان کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.