قصور مدیران محرز شد، برخورد می‌کنیم

رییس کل دادگستری گیلان با اشاره به حادثه امامزاده ابراهیم گفت؛

0 314

رییس کل دادگستری گیلان از برخورد دستگاه قضا با ترک فعل انجام شده از سوی برخی مدیران در حادثه امامزاده ابراهیم(ع) شفت خبر داد.

حجت الاسلام «صادقی نیارکی» با بیان اینکه قصور و کوتاهی برخی مسؤولان در این حادثه محرز شده است، گفت: دستگاه قضایی با مدیرانی که ترک فعل کرده و اهمال آنان گسترش آتش سوزی و تضییع حقوق مردم را در پی داشت، برخورد قاطع خواهد کرد.

رییس دادگستری گیلان با تأکید بر اینکه آسیب و خسارت‌های زیادی به مردم منطقه وارد شده، گفت: مسؤولان باید در اسکان و کمک رسانی حادثه دیدگان از حداکثر امکانات استفاده کنند.

حجت اسلام صادقی با اشاره به اینکه در اولین ساعات این حادثه، دادستان شهرستان شفت در محل حاضر و دستورات اولیه قضایی را صادر کرد، گفت: در مرکز استان نیز با تشکیل جلسه برضرورت پیگیری مجدانه شناسایی علت حادثه و برخورد با عوامل آن تأکید شد.

در همین رابطه چند روز پس از آتش سوزی شهرک چوبی امامزاده ابراهیم شفت؛ امروز معاون عمرانی استاندار گیلان از ارائه بسته پیشنهادی کمک به خانوارهای خسارت دیده ناشی از آتش سوزی امامزاده ابراهیم توسط دولت خبر داد و گفت: در صورت تصویب هیات دولت، به پرداخت تسهیلات و کمک های بلاعوض به این خانوارها اقدام خواهیم کرد.

«موسی فکور» گفت: ۲۹۶ واحد مسکونی احداثی (تخریب کامل) و ۲۸ واحد مسکونی تعمیری داریم، تاکید کرد: ۹۳ واحد تجاری احداثی و ۶ واحد تجاری تعمیری نیز شناسایی شده است.

وی با اشاره به خسارت دیدن ۱.۶ هکتار از مساحت ۱۶ هکتاری شهرک امامزاده ابراهیم، یادآور شد: از ۳۶۰ بنای موجود در منطقه، ۱۲۰ بنا (هر بنا از یک تا چهار واحد دارد)، دچار خسارت شده که معادل ۳۰ درصد است.

همچنین امروز مدیرکل بنیاد مسکن گیلان نیز از آغاز نقشه برداری از واحدهای آسیب دیده از حریق امامزاده ابراهیم(ع) شفت خبر داد.

«حامد دائمی» با بیان اینکه از صبح امروز دو اکیپ نقشه برداری در امامزاده ابراهیم (ع) مستقر شدند، افزود: نقشه برداری واحدهای آسیب دیده در حادثه آتش سوزی به دلیل تعیین حدود اربعه مالکین و جلوگیری از تداخل به زمین های همجوار انجام می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان با تاکید بر اینکه پس از اتمام نقشه برداری نسبت به آواربرداری اقدام می‌شود، تصریح کرد: این عملیات که از امروز آغاز شده بین یک هفته تا ۱۰ روز طول می‌کشد.

لازم به ذکر است در حال حاضر، ساکنین امامزاده هاشم شفت که در این آتش سوزی دچار خسارت شدند و خانه خود را از دست دادند توسط فرمانداری و هلال احمر در مدرسه، صحن امامزاده و خانه های فرمانداری و جهاد کشاورزی در چادرهای امدادی اسکان داده شده اند.

۱۳۰ واحد مسکونی و تجاری در این آتش سوزی سوختند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.