مناطق جنگلهای هیرکانی در مسیر تهدید

با ایجاد سه جاده جدید در ییلاقات تالش اتفاق می‌افتد؛

0 606

فرماندار شهرستان تالش از شروع فاز مطالعاتی احداث راه دسترسی عشایر بخش حویق به ییلاقات تالش خبر داد.

“سید عیسی مهدوی” گفت: با پیگیری‌هایی که درزمینه احداث راه دسترسی به ییلاقات حویق انجام شده و فاز مطالعاتی راه دسترسی به ییلاقات حویق از سه مسیر آغاز شده است.
وی با بیان اینکه  فعلا عشایر بخش حویق به علت نبود راه دسترسی از شهرستان نمین اردبیل به ییلاقات خود تردد می‌کنند، افزود: براساس مصوبه ای که طی جلسه ای با فرماندار شهرستان نمین داشتیم، بزودی برای تردد راحت تر حدود هشت کیلومتر از جاده عشایر بخش حویق از سمت شهرستان نمین با همکاری این فرمانداری‌ها انجام خواهد شد.
وی با بیان اینکه مطالعه علمی مسیرهای دسترسی به ییلاقات حویق در دست انجام است، گفت: درانتظارپاسخ کارشناسی اداره راه و شهرسازی و منابع طبیعی برای انتخاب بهترین مسیر دسترسی هستیم. همچنین در برخی نقاط نقشه برداری‌هایی انجام شده و در صورت اعلام نظر کارشناسی از سوی ادارات مربوطه ما سریعا اقدامات لازم برای احداث مسیر مربوطه را انجام خواهیم داد.
یک فعال محیط زیستی دراین باره معتقد است: جاده کشی و ایجاد راه دسترسی به مسیرهای بکرجنگلی در کوهستانهای تالش می تواند بستر دست درازی و تصرفات برخی از سو استفاده کنندگان را به این مناطق فراهم کند و این مساله میتواند ثبت جهانی جنگلهای هیرکانی و باستانی را درتالش با مشکل مواجه کند.
محمد حسن یاری می گوید، “بازگشایی مسیر جاده ای جدید در مناطق ییلاقی تالش ضمن اینکه دسترسی گردشگران به این مناطق را راحت می کند ویلاسازیهای بی رویه و تخریب جنگل و مراتع را به دنبال دارد. همچنین دراین جنگلها هنوز گونه پلنگ و برخی از پرندگان نادر زندگی می کنند که با جاده کشی های جدید حیات آنها به خطر می افتد.”

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.