نارضایتی در جامعه محسوس و قابل لمس است

دبیر کل حزب اعتدال و توسعه در رشت؛

0 173

«محمد باقر نوبخت» دبیرکل حزب اعتدال و توسعه در نشست خبری با اصحاب رسانه در رشت وضعیت موجود کشور را رضایت بخش ندانست و گفت: نارضایتی در جامعه محسوس و قابل لمس است. ما دوسال کنار رفتیم و سکوت کردیم اما مشکلات حل نشد.

دبیرکل حزب اعتدال و توسعه کشور در این نشست همچنین به رویکرد حزب اعتدال توسعه به ائتلاف با دیگر جریان‌ها تأکید کرد و با اشاره به رایزنی این حزب با اصلاح طلبان و اصول‌گرایان معتدل، ارایه لیست نهایی و تغییر حوزه انتخابیه را موکول به ارایه لیست نهایی کاندیداهای تایید صلاحیت شده از سوی شورای نگهبان بعد از ۱۹  بهمن ماه اعلام کرد.

نارضایتی در جامعه محسوس و قابل لمس است. ما دوسال کنار رفتیم و سکوت کردیم اما مشکلات حل نشد.

کشور نیازمند تغییر است.

نوبخت با اذعان اینکه حزب اعتدال و توسعه می‌تواند بخشی از نارضایتی‌های مردم را در مجلس شورای اسلامی دنبال کند، بیان کرد: تلاش ما این است که وارد مجلس شویم تا فرصت تأمین مطالبات مردم در حد ممکن را از دست ندهیم. از این رو اگر فرصت می‌شد اکثریت مجلس را بدست آوریم، می‌توانیم مسؤولانه نسبت به مردم عمل کنیم. چراکه راهی جز روش مدنی نداریم.کشور نیازمند تغییر است و در حد وسع خودمان باید بتوانیم خدمتی به مردم و کشور انجام دهیم.

برای دفاع از کیان مجلس وارد می‌شویم

دبیرکل حزب اعتدال و توسعه اضافه کرد: باید فضا برای اینکه تمام جریانات فکری در انتخابات حضور پیدا کنند فراهم شود. متأسفانه نقص‌هایی در مجلس وجود دارد. تا زمانی که بحث نظارت مجلس مغفول باقی بماند، ماجراهایی مانند فساد چای دبش منجر به هیچ واکنش و اقدامی از سمت مجلس نخواهد شد.

وی با اشاره به قانون گذاری نهادهای موازی در کشور ادامه داد: در حالی که مجلس تنها نهاد قانون‌گذار در چارچوب قانون اساسی است اما متأسفانه برخی دستگاه‌های دیگر به موازات مجلس، قانون‌گذاری می‌کنند که باید جلویشان گرفته شود و مجلس باید از کیان خود دفاع کند.

برای ارایه سر لیست تا ۱۹ بهمن باید صبر کرد

نوبخت در خصوص تغییر حوزه انتخابیه خود به رشت پاسخ داد: در حال حاضر حزب اعتدال و توسعه لیستی در رشت و گیلان ارائه نکرده و تا روز ۱۹ بهمن ماه فرصت بررسی صلاحیت داوطلبان وجود دارد. با توجه به اینکه تاکنون تأیید صلاحیت آقای جعفرزاده، دبیر حزب اعتدال و توسعه گیلان اعلام نشده است، امیدواریم که شورای نگهبان در نظر خود تجدیدنظر کند و پس از آن با مشورت و تفکر جمعی، در این خصوص تصمیم گیری خواهیم کرد.

در دولت یازدهم و دوازدهم ادعا نداشتیم که با ادامه تحریم رفاه و توسعه تامین می‌شود ولی آن‌ها گفتند شما نمی‌توانید کنار بروید و ما کنار رفتیم و دو سال سکوت کردیم اما مشکلات حل نشد.

نوبخت ادامه داد: با این حال من فرزند کوچک گیلان هستم و نمی‌توانم نسبت به آن بی‌تفاوت باشم. من از این مردم برخاستم و مردم به من حیثیت دادند و هرچه دارم از مردم است و حال که کشور و مردم به تجربیات و سرمایه اجتماعی فرزند کوچک خود نیاز دارد، درست نیست که به دنبال عافیت طلبی باشم.

دو سال سکوت کردیم اما مشکلات حل نشد

دبیرکل حزب اعتدال و توسعه در خصوص رشد تورم و نامتناسب بودن افزایش حقوق تصریح کرد: حقوق باید بر اساس رشد تورم افزایش پیدا کند، طی هشت سال دولت یازدهم و دوازدهم رشد حقوق نسبت به رشد تورم بیشتر بود و تورم کاهش یافت ولی در سال ۹۷ به دلیل بازگشت تحریم‌ها بار دیگر تورم دو رقمی شد. لذا در سال بعد از ظرفیت قانونی برنامه پنجم توسعه استفاده کردیم تا حقوق شاغلین را ۵۰ درصد افزایش دادیم و سپس با استفاده و از ظرفیت قانون برنامه ششم توسعه، همسانسازی حقوق را اجرا کردیم.

وی با بیان این‌که دولت یازدهم و دوازدهم همیشه زیر سقف بودجه پرداخت کرده است، افزود: ما در دولت یازدهم و دوازدهم ادعا نداشتیم که با ادامه تحریم رفاه و توسعه تامین می‌شود ولی آن‌ها گفتند شما نمی‌توانید کنار بروید و ما کنار رفتیم و دو سال سکوت کردیم اما مشکلات حل نشد.

 ۵۰ میلیارد تومان و انتظاراتی که محقق نشد

نوبخت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اختصاص ۵۰ میلیارد تومان به صورت نقد برای احیای دو رودخانه زرجوب و گوهر رود تصریح کرد: در هشت سال دولت گذشته ۵۰ میلیارد تومان به صورت نقد برای احیای رودخانه‌های رشت و ۲۲۰ میلبارد تومان برای ساماندهی پسماند در گیلان اختصاص دادیم و این اعتبارات به صورت نقد پرداخت شد و این ارقام بین چند دستگاه توزیع شد ولی انتظار ما حل معضلات گیلان در این دو حوزه بود که متأسفانه محقق نشد.

 گفتنی است: نوبخت پاسخ به برخی سوالات خبرنگاران در خصوص برنامه های انتخاباتی خود را به هفته آینده و نشست خبری بعدی بعد از ۱۹ بهمن موکول کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.