نام نویسی ۱۶۶۰ داوطلب در انتخابات شورا‌ی شهر گیلان

0 457

بیش از یک هزار و ۶۰۰ نفر برای حضور در ششمین دوره انتخابات شورا‌ی شهر گیلان ثبت نام کردند.

«مجید هاشم پور» دبیر ستاد انتخابات گیلان گفت: از آغاز نام نویسی داوطلبان شرکت در ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر در گیلان یک هزار و ۶۶۰ نفر ثبت نام کردند. ۵۲ درصد ثبت نام کنندگان در این مدت به صورت غیرحضوری نام نویسی کردند.

وی افزود: یک هزار و ۴۸۱ نفر از ثبت نام کنندگان معادل ۸۹ درصد مرد و ۱۷۹ نفر (۱۱ درصد) زن هستند.

در همین رابطه شب گذشته «محمودقاسم‌ نژاد»رییس ستاد انتخابات گیلان در خصوص تعداد داوطلبین شهرهای مختلف استان اعلام کرد: بیشترین تعداد داوطلب مربوط به حوزه انتخابیه شهرستان رشت با تعداد ۳۶۷ نفر است. همچنین تا به این لحظه تعداد ثبت نام کاندیداهای انتخابات شوراهای شهر انزلی ۸۳ نفر، تالش ۶۰ نفر، ۳۶ نفرآستانه‌اشرفیه، ۲۷ نفر کیاشهر و ضوانشهر و پره سر ۵۲ نفر، ۱۰۱ نفر لاهیجان ، ۷۱ نفر املش اعلام شده است.

گفتنی است نام نویسی حضوری در ششمین دوره انتخابات شورا‌ی شهر گیلان ساعت ۲۰ و ثبت نام غیرحضوری نیز تا ساعت ۲۴ دیشب ادامه داشت.

 تأیید صلاحیت مرحله اول داوطلبان بعد طی مراحل در هیئت اجرایی و هیئت نظارت در پایان هفت اردیبهشت به فرمانداری ابلاغ و فرمانداری شهرستان در هشت اردیبهشت به داوطلبان اعلام می‌کند. درصورت عدم‌ تأیید داوطلبان از سوی هیئت نظارت، داوطلب می‌تواند شکایت خود را از طریق استان پیگیری و نتیجه نهایی استان در ۲۲ اردیبهشت اعلام می‌شود. همچنین می‌توانند در مرحله آخر در صورت رد صلاحیت از استان از طریق شکایت کشوری آن را پیگیری کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.