سند آمایش رضوانشهر با رویکرد جدید تدوین می‌شود

0 334

یکی از شرایط مهم توسعه در استان‌ها داشتن طرح آمایش سرزمین است. سند آمایش سرزمین به عنوان یک سند بالادستی زمینه اصلی تهیه برنامه‌های توسعه اقتصادی، اجتماعی منطقه‌ای را فراهم می‌آورد و ابزار اصلی تلفیق برنامه ریزی‌های اقتصادی و اجتماعی با برنامه ریزی‌های فیزیکی و فضایی خواهد بود.

درهمین رابطه فرماندار رضوانشهر گفت: بر اساس اعلام سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان، سند آمایش سرزمینی رضوانشهر با رویکرد جدید طبق محورهای توسعه و شاخص‌های آماری موجود تا پایان سال جاری تکمیل و تدوین می‌شود.

«محمود قاسمی» در جلسه کمیته برنامه ریزی رضوانشهر با هدف بررسی سند توسعه این شهرستان افزود: برای بهره مندی از ظرفیت‌های موجود و توسعه همه جانبه نیاز به برنامه ریزی دقیق در بخش‌های مختلف داریم.

وی تأکید کرد: این سند در برگیرنده مقوله‌های مختلف است و وضعیت هر یک از شاخص‌ها و مسائل مرتبط با رونق و توسعه را در تمامی نقاط شهری و روستایی این شهرستان را نشان می‌دهد. با توجه به اینکه سند آمایش سرزمینی رضوانشهر، سندی راهبردی محسوب می‌شود و به مسائل معطل مانده نیازمند جبران و اصلاح پرداخته است.

فرماندار رضوانشهر با اشاره به ویژگی‌های کلی در زمینه آمارهای زیر بنایی این شهرستان افزود: روند صعودی شاخص تراکم راه و افزایش آن به ۱.۶۳ کیلومتر در هر صد کیلومتر مربع در سال ۱۳۹۷ و همچنین در زمینه انرژی برق و گاز نیز رشد قابل توجهی داشته ایم.

پیشتر«کیوان محمدی» رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با اشاره به اینکه برنامه آمایش مبنای تهیه سند توسعه در شهرستان‌ها است گفت: برای تهیه سند توسعه شهرستانی نیازمند کمک کارشناسان و دست‌اندرکاران اجرایی شهرستانی هستیم تا این سند به صورت اجرایی تری تهیه شود.

محمدی با بیان اینکه همه دستگاه‌ها مکلف به اجرای برنامه‌ها در مناطق مختلف استان براساس آمایش هستند، تصریح کرد: برنامه‌های پنج ساله توسعه نیز در قالب آمایش تعریف خواهد شد افزود: سدهای لاستیکی، تعمیق و لایروبی آب بندان‌ها و عبور راه آهن رشت – آستارا ازشهرستان تالش را از جمله پروژه‌های توسعه‌ای شهرستان بیان کرد که نیازمند اعتبارات ملی و توجه بیشتر هستند.

گفتنی است: رضوانشهر با وسعتی معادل ۷۴۸ کیلومتر مربع درغرب گیلان، معادل ۵.۳ درصد از مساحت این استان را در برگرفته که دارای۲ بخش مرکزی و پره سر است و حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.