هر کارت سوخت روزانه ۳۰ لیتر

اجرای کاهش سقف مصرف بنزین در گیلان

0 433

یک هفته بعد از انتقادات گسترده از کمبود بنزین و محدودیت مصرف سوخت در جایگاههای پمپ بنزین استان، به طور رسمی محدودیت‌های جدید کاهش بنزین در گیلان آغاز شد.

 به گفته مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه گیلان، از روز گذشته همزمان با سراسر کشور، کاهش سقف مصرف بنزین اجرایی شده است.

بر‌اساس اعلام وزارت نفت سهمیه بنزین سه هزار تومانی در کارت‌های سوخت شخصی سراسر کشور از ۲۵۰ لیتر به ۱۵۰ لیتر کاهش داشته است. علاوه‌بر‌این در استان‌های مرزی کارت سوخت جایگاه‌داران جمع‌آوری شده است.

درهمین رابطه «کوروش بالادست» مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی گیلان با اشاره به اعمال محدودیت‌ها در مصرف بنزین در هر نوبت سوخت‌گیری، اظهار کرد: کاهش مصرف بنزین در هر نوبت ۳۰ لیتر از دو روز گذشته در استان گیلان آغازشده، بر این اساس شخصی سوارها در طول ۲۴ ساعت با یک کارت سوخت تنها ۳۰ لیتر می‌توانند بنزین مصرف کنند. این طرح به‌منظور بهینه مصرف بنزین در دستور کار قرارگرفته و علاوه بر گیلان در بسیاری از استان‌های کشور در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه هنوز اطلاعات بیشتری از اجرای این تصمیم ملی در دست نیست افزود: دلیل اصلی اجرای این طرح پیشگیری از انحراف در مصرف بنزین و توزیع عادلانه آن در کل کشور است.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه گیلان با اشاره به جزئیات بیشتری از اجرای این طرح ملی، گفت: هر کارت بنزین در روز می‌تواند ۳۰ لیتر سوخت‌گیری کند اما این محدودیت در کارت جایگاه داران در هر بار سوخت‌گیری ۳۰ لیتر بوده و پس از دو دقیقه مجدداً شرایط برای سوخت‌گیری ۳۰ لیتر بعدی فراهم می‌شود.

لازم به ذکر است؛ هفته گذشته پیش از اجرای رسمی کاهش مصرف بنزین، گزارشاتی از صفهای طولانی پمپ بنزین‌های استان منتشرشده بود. کاهش تعداد نازل‌های بنزین، محدودیت استفاده از کارت جایگاه‌های سوخت و کاهش سقف برداشت از هر کارت سوخت به شایعه افزایش قیمت بنزین در میان مردم قوت بخشیده بود. اخباری که هیچگونه شفاف‌سازی و واکنشی از سوی دولت با وجود انتقادهای گسترده به نبود بنزین به دنبال نداشت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.