هزار دانشجو معلم در گیلان جذب می‌شوند

سال گذشته هزار دانش آموز در گیلان ترک تحصیل کردند

0 134

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان به جذب هزار معلم دانشجو در استان اشاره کرد و گفت: طی دو سال اخیر با سونامی بازنشستگی و کاهش معلمان مواجه شدیم و این استخدام‌ها می‌تواند تاثیر خوبی در تامین نیروی انسانی داشته باشد.

«محمد حسین رمضانی» مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در نشست خبری به مناسبت هفته معلم در رابطه با تعداد استخدامی‌های استان گفت: حدود ۱۲۸ هزار و ۵۸۱ نفر در سال ۱۴۰۳ قرار است در کشور جذب آموزش و پرورش شوند و سهم گیلان از این استخدامی ها، ۲۸۹۰ نفر است.

رمضانی اضافه کرد: از این تعداد ۲۹۶ نفر برای آموزگاری، ۵۶۲ نفر برای کیفیت بخشی(معلم پرورشی، مشاور، مراقب بهداشت)، ۴۶۱ نفر برای آزمون دبیری، یک هزار و ۱۱ نفر دانشجو معلم (طی آزمون اختصاصی کنکور وارد دانشگاه فرهنگیان شده و ۴ سال دیگر وارد مدارس می‌شوند)، ۱۸ نفر سهمیه جذب نفر معلولین، یک نفر نخبگان و ۵۴۱ نفر سرایدار و خدمت گذار جذب خواهند شد.

رمضانی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار مرور در خصوص نبود عدالت آموزشی و ترک تحصیل دانش آموزان در مناطق روستایی و شهری کم برخوردار به اجرای طرح شهید محمودوند با هدف شناسایی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل اشاره کرد و افزود: در اجرای این طرح در سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۲ در حدود ۱۰۰۰ دانش آموز در مقاطع مختلف ترک تحصیل کرده بودند که از این تعداد با کمک فرمانداری ها، نیروی انتظامی و دستگاه قضایی موفق شدیم ۱۸۵ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل را شناسایی و به مدرسه بازگردانیم. بیشتر این دانش آموزان در مقطع ابتدایی و در مدارس روستایی و عشایری‌اند که به دلایل اقتصادی و کمک به خانواده‌ها ترک تحصیل کرده بودند.

رمضانی با اشاره به اینکه در راستای برقراری عدالت آموزشی، ۱۰ مدرسه تک دانش آموز در استان داریم افزود: مدارس روستایی ما عمدتا از نظر تعداد جمعیت دانش آموزی ضعیف هستند اما اجازه ندادیم این مدارس تعطیل شوند و حتی از محل سرانه اداره‌کل برای مدارس عشایری و روستایی مناطق محروم کیف لوازم التحریر ارسال کردیم.

مدیرکل آموزش و پرورش همچنین در خصوص مولد سازی گفت: در بحث مولدسازی به ۲۲ ملک در استان گیلان رسیدیم که در مراحل کمیسیون و اخذ امضاهای لازم قرار دارند و مقرر شده از محل فروش آنها بعنوان بسته رونق آموزش و پرورش همان شهرستان ارایه شوند.

وی تأکید کرد: این املاک مازاد شامل مدارس و خانه‌های سازمانی هستند که در شهرهای تالش، خمام، رشت، شفت، املش، سنگر، بندرکیاشهر، رحیم آباد، رودبنه، لاهیجان، لنگرود، انزلی قرار دارند و هیچگونه مدارس خیرین ساز در میان آنها نیست.

رمضانی همچنین در پاسخ به سوال دیگر مرور مبنی بر چگونگی حمایت و برخورد با اعتراضات صنفی معلمان طی دو سال گذشته تأکید کرد: پذیرا و شنونده معلمانی هستیم که درکنار نظام بوده و مطالبات به حق و اعتراض صنفی دارند اما در خصوص برخی از معلمینی که خط و ربط مطالبه و اعتراض‌شان با خارج از مرزها هماهنگ می‌شود و برای آنها فیلم تهیه می‌کنند جوابگو نخواهیم بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به نهضت مدرسه سازی در دولت سیزدهم گفت: در سطح کشور ۷۰۰۰ واحد آموزشی تحویل آموزش و پرورش داده شده که سهم گیلان ۹۶ پروژه آموزشی و پرورشی با ۴۳۶ کلاس درس و با زیربنای ۵۷۰۰۰ مترمربع بوده است. در حال حاضر در مجموع ۱۹۱۳۶ کلاس درس در گیلان داریم. در کل ۶۴ درصد این فضاها در مناطق روستایی و حاشیه شهرهای است و ۳۶ درصد در منطقه شهری قرار دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش تأکید کرد: دریافت وجه از اولیاء دانش‌آموزان به بهانه ارائه کارنامه در پایان سال ممنوع است.

لازم به ذکر است: گیلان دارای افزون بر ۳۷۰ هزار دانش‌آموز است که در حدود چهار هزار واحد آموزشی تحصیل می‌کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.