واگذاری طرح گردشگری تالاب استیل به محیط زیست

3 672

فرماندار آستارا از واگذاری اجرای طرح گردشگری تالاب استیل آستارا به محیط زیست خبر داد.

«حسن رستم زاد» افزود: طرح توسعه گردشگری در تالاب استیل به اداره حفاظت محیط زیست واگذار شده تا با لحاظ آخرین استانداردها و شاخص‌های زیست محیطی اجرا شود.

وی گفت: تالاب استیل از جاذبه های گردشگری آستارا بوده و باید با حفظ ارزش های طبیعی و گونه های گیاهی و جانوری، از ظرفیت آن برای رونق گردشگری استفاده کنیم. به دلیل اینکه گردشگری مهمترین محور و ظرفیت توسعه آستارا محسوب می شود نباید با حاشیه سازی، با اجرای طرح های عمرانی و گردشگری توجیه دار و کارشناسی شده، مخالفت شود.  همانگونه که جدول گذاری حاشیه تالاب، مانع ورود و آلایندگی کامیون ها به آن شده است، اجرای طرح گردشگری در استیل نیز سبب جذب مسافر و درآمدزایی بیشتر خواهد شد. درهمین رابطه سرپرست اداره حفاظت محیط زیست آستارا نیز گفت: هدف از ساخت بوم کلبه یا اتاقک های پرنده نگری و سکوهای بازدید گردشگران در تالاب استیل، معرفی جاذبه های طبیعی و جلب مشارکت مردم در حفاظت آن است.

«مصطفی فلاح» افزود: درحاشیه تالاب ۲ بوم کلبه با مساحت ۱۵ متر مربع و ۲ آلاچیق روباز با سازه‌های چوبی و سازگار با طبیعت ساخته می‌شود و برای کلبه‌ها دوربین نصب خواهد شد و علاقه مندان یا با استفاده از دوربین یا با چشم غیر مسلح، پرنده نگری خواهند کرد.
تالاب استیل آستارا با ۱۳۸ هکتار مساحت، درختان توسکا، انواع پرندگان مهاجر و بومی و امکانات تفریحی نظیر قایق سواری در حاشیه جاده آستارا به تالش واقع شده و یکی از مناطق گردشگرپذیر شهرستان آستاراست. این تالاب اولین ایستگاه فرود پرندگان مهاجر به ایران محسوب می‌شود.

در حالی فرماندار استارا از واگذاری طرح گردشگری تالاب استیل به محیط زیست خبر می دهد که سال گذشته همزمان با اجرای طرح دوچرخه سواری وکلبه های شناوردر تالاب استیل آستارا، «قربانعلی محمد پور» مدیر کل محیط زیست استان گفته بود: افتتاح طرح کلبه شناور و اجرای طرح جاده دو چرخه سواری دراین تالاب بدون موافقت محیط زیست صورت گرفته و شهردار آستارا حق ندارد بدون مجوز از محیط زیست اقدام به کنده‌کاری و تخریب تالاب کند و نباید از ظرفیت تالاب استیل آستارا برای ایجاد فضای گردشگری استفاده  کند و اجرای هرگونه طرح گردشگری در تالاب باید از مبادی قانونی انجام شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.