ورود شرکتهای منطقه آزاد انزلی به بازار بورس

0 459

«محمد ولی روزبهان» رییس هیات مدیره و مدیرعامل منطقه‌ی آزاد انزلی از ورود شرکتهای این سازمان به بازار بورس کشور خبر داد.

روزبهان در جلسه‌ی شورای ادرای منطقه‌ی آزاد انزلی با اشاره به اینکه یکی از راهکارهای تقویت بخش اقتصادی ، ورود به بازار سرمایه و بورس و مشارکت سرمایه گذاران است گفت: درصددیم شرکت های منطقه آزاد انزلی را وارد بورس کنیم.

روزبهان به لزوم تدوین راهبردهای حمایتی اقتصادی از واحدهای تولیدی اشاره و تبیین کرد: سازمان منطقه‌ی آزاد انزلی به عنوان بزرگ ترین و مهم ترین بنگاه اقتصادی شمال کشور بوده و باید در زمینه‌ی تامین مالی اجرای پروژه ها و حمایت از کارخانه ها در ایام بحران اقدامات ویژه ای انجام شود. یکی از راهکارها به منظور تقویت این بخش ورود بازار سرمایه و بورس و مشارکت سرمایه گذاران است لذا درصددیم شرکت های منطقه آزاد انزلی را وارد بورس کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به نام گذاری سال جاری و نقشه راه از سوی مقام معظم رهبری به عنوان جهش تولید افزود: در راستای انطباق با شرایط موجود، تدوین برنامه مدون و گام برداشتن درمسیر توسعه، تهدیداتی که برای منطقه و کشور ایجاد شده است را می توان به فرصت تبدیل کرد. توسعه فعالیت های صنعتی یکی از راهبردهای مناسب به منظور تحقق اهداف در زمینه‌ی جذب سرمایه گذار و تقویت درون زایی و برون گرایی به عنوان یکی از شاخص های اقتصاد مقاومتی خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: این ضرورت وجود دارد که زمینه های بهتر برای رشد فعالیت های صنعتی داشته باشیم و تاکنون منطقه آزاد انزلی با توجه به محدودیت ها در بسیاری از زمینه ها دستاوردهای قابل توجهی به خصوص درفعال سازی واحدهای راکد داشته است و با توسعه زیرساخت های سرمایه گذاری و فعالیت شهرک صنعتی شماره ۳ بستر لازم برای فعالیت واحدهای تولیدی توانمند بیش از پیش فراهم خواهد شد و معتقدم شرایط فعلی می تواند زمینه ساز جهش در منطقه آزاد انزلی باشد.

وی در ادامه به موقعیت استراتژیک منطقه آزاد انزلی در بین کشورهای حاشیه خزر اشاره و افزود: این منطقه به لحاظ بهره مندی از مواهب طبیعی، نزدیکی به قطب جمعیتی کشور، قرارگیری در مسیر کریدورهای بین المللی، موقعیت مکانی و پتانسیل بسیار بالایی را در زمینه های جذب گردشگر داخلی و خارجی، توسعه مبادلات تجاری و ارز آوری برای کشور دارد و باید روند اجرای پروژه های عمرانی و زیر ساختی شتاب بیشتری داشته باشد و همه مدیران توسعه همه جانبه در راستای برند سازی و ارتقای شاخص ها را مد نظر قرار دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.