ورود گردشگر به گیلان ۳ درصد کاهش یافت

در تعطیلات نوروز 1403؛

0 234

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی گیلان از ورود ۷ میلیون مسافر و گردشگری نوروزی به استان خبر داد و گفت: آمار ورود گردشگران به استان نسبت به دوره مشابه سال گذشته کاهش ۳ درصدی داشته است.

وی اظهار کرد: بر این اساس میزان ماندگاری گردشگران در استان ۱۱ میلیون و ۸۴۲ هزار و ۱۳ نفر- شب اقامت در مراکز اقامتی ثابت و موقت برآورد شده که این میزان نسبت به سال گذشته کاهش ۱۴/۱ درصدی را نشان می‌دهد. ضریب اشغال مراکز اقامتی ثابت و موقت استان نزدیک به ۹۲ درصد بوده است.

جهانی افزود: ماه رمضان، شرایط اقتصادی و سفرهای‌های هدفمند و برنامه ریزی شده مردم از دلایل کاهش آمار گردشگران در کلیه مناطق کشور بود که گیلان نیز با کاهش ورود گردشگران مواجه شد. این موضوع نکته مثبتی در برنامه ریزی سفرهای هدفمند است و اکنون مردم با تفکر و برنامه ریزی پیش از سفر مقصد خود را انتخاب می‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: طی این مدت ۴۵۶ گردشگر خارجی با ملیت آذربایجان، روسیه، فرانسه، ترکیه، افغانستان، ترکمنستان، مصری، چینی، عراقی، اوکراینی، هلندی، آلمانی و ژاپنی به گیلان سفر کردند.

جهانی ادامه داد: همچنین بازدیدکنندگان از موزه ها، بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری در نوروز امسال نزدیک به یک میلیون نفر گزارش شده است.

کاهش چهار درصدی ورود خودروها به گیلان

در همین رابطه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان نیز با اشاره به تردد دو میلیون و ۹۸۷ هزار و ۲۸ خودرو در محورهای استان، گفت: در طرح نوروزی امسال شاهد کاهش چهار درصدی ورودی‌ها بودیم.

«غلامعلی نیک فهم» با اشاره به آخرین وضعیت تردد در محورهای استان گیلان در طرح نوروزی، اظهار کرد: از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ لغایت ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳، تعداد یک میلیون و ۵۴۸ هزار و ۵۶۶ وسیله نقلیه وارد استان گیلان شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته چهار درصد کاهش در ورود را نشان می‌دهد.

لازم به ذکر است:گیلان دارای سه هزار و ۵۵۴ واحد تاسیسات گردشگری است که ۳۸۲ مورد آنها بین‌راهی بوده و بیش از ۱۲ هزار نفر در بخش گردشگری گیلان فعال هستند. سال گذشته بالغ بر ۱۲ میلیون و ۹۰ هزار نفر شب اقامت در مراکز اقامتی استان تا ۱۴ فرورودین به ثبت رسید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.