وضعیت کرونای املش و رودسر به زرد و نارنجی تغییر کرد

نگرانی از احتمال شیوع موج چهارم کرونا

0 571

با شروع تعطیلات نوروزی و افزایش سفرها، بار دیگر آمار ابتلا و مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا افزایش یافت و برخی از شهرهای پرتردد در ایام نوروزی تغییر رنگ دادند. امروز معاون اداره‌ی ‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان خبر داد: تا پایان ششم فروردین ‌ماه ۳ میلیون و ۱۹۰ هزار و ۹۱ مسافر وارد استان شدند. این موضوع نگرانی از احتمال شیوع موج چهارم کرونا را تقویت کرده است.

بنا به اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان در حال حاضر شهرستان املش از آبی به زرد و شهرستان رودسر هم به وضعیت نارنجی شیوع کرونا وارد شده اند. «حسن رخ شاد» مدیر گروه بیماری‌های مرکز بهداشت گیلان هشدار داد: بر اثر بی توجهی وعدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی وضعیت کرونایی استان شکننده شده است.

وی با بیان اینکه وضعیت کرونای شهرستان املش از آبی به زرد تغییر کرده است، افزود: وضعیت کرونای شهرستان رودسر نیز به وضعیت نارنجی برگشت.

مدیر گروه بیماری‌های مرکز بهداشت گیلان گفت: ۵۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان گیلان شناسایی و بستری شدند. در حال حاضر ۳۱۵ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند که حال ۷۱ نفر از آنها وخیم است.

گفتنی است بنا بر اظهار مسؤولان بهداشت، روند بستری در ۱۴ استان کشور ازجمله استان گیلان صعودی یا ناپایدار است به‌ گونه‌ای که امروز تهران و کرج در وضعیت نارنجی قرار گرفتند. در حال حاضر تعداد شهرستان‌های قرمز از ۹ به ۲۳ و همچنین تعداد شهرستان‌های نارنجی از ۳۱ به ۴۴ افزایش‌ یافته است. ۲۸۷ شهرستان زرد و ۹۴ شهرستان آبی هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.