خروج مسافران نوروزی از گیلان آغاز شد

افزایش 193 درصدی ورود خودرو به گیلان

0 452

همزمان با پایان تعطیلات نیمه نخست نوروز و افزایش شهرهای زرد در گیلان، ازعصر روز گذشته خروج بیش از یک میلیون مسافر از استان آغاز شده است.

به گفته‌ی«سرهنگ جاور صفاری» رییس پلیس راه گیلان به تسنیم، در حال حاضر کلیه محورهای خروجی گیلان شاهد ترافیک نیمه سنگین و پرتردد هستند. در محورهای رشت به انزلی، رشت به لنگرود و حسن‌ رود به زیباکنار به ‌ویژه محدوده‌ی پل زیباکنار ترافیک نیمه سنگین اما روانی مشاهده می‌شود.

وی گفت: به‌ دلیل پایان تعطیلات نیمه نخست نوروز ازعصر روز گذشته تا امروز شاهد خروج مسافران از استان بودیم و اکنون ترافیک در محور رشت به قزوین به‌ ویژه در محدوده پل سراوان به سمت امامزاده هاشم کمی متراکم و پرتردد است.

در همین رابطه «عزیزالله ملکی» فرمانده انتظامی گیلان نیز از ورود ۵۹۳ هزار و ۶۱۱ خودرو به گیلان از ابتدای نورور خبر داد و گفت: و امسال شاهد افزایش ۱۹۳ درصدی ورود خودرو به استان نسبت به مدت مشابه سال قبل بودیم.

وی با اشاره به افزایش ۱۹۳ درصدی ورود خودرو به گیلان از کاهش ۳۸ درصدی تصادفات جاده‌ای و همچنین کاهش ۴۰ درصدی تلفات رانندگی در نوروز امسال خبر داد و افزود: طی این مدت ۴۶ هزار و۹۴۱ خودرو به ‌دلیل عدم توجه به طرح ممنوعیت تردد شبانه و تردد در شب از ساعات ۲۱ تا ۳ در استان گیلان جریمه شدند.

گفتنی است پیشتر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، از ورود ۷۲۳ هزار خودرو به استان و خروج ۵۷۶ هزار خودرو از گیلان طی ۱۳ روز در قالب طرح نوروزی خبر داده بود.

فریبرز مرادی به ایسنا گفت: براساس آخرین آمار دریافتی از ۴۲ دستگاه ترددشمار گیلان، از ۲۳ اسفند لغایت ۵ فروردین شاهد تردد یک میلیون و ۳۰۰ هزار و ۴۳۴ خودرو بودیم.

براساس اعلام حیدری مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان، حدود دو میلیون مسافر از ابتدای سال به این استان سفر کردند و دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز خبر داد: دو شهر آبی املش و ماسال به رنگ زرد کرونایی تغییر وضعیت دادند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.