پرداخت مطالبات کارگران، خلع ید پیمانکار

با رای دادگاه انجام شد؛

0 237

فرماندار شهرستان رضوانشهر از پرداخت مطالبات ۱۴۰۰ کارگران سد شفارود خبر داد.

یک ماه پس از دیدار استاندار گیلان با وزیر نیرو و درخواست وی برای تعیین پیمانکار جدید، پرداخت معوقات کارگران و اتمام پروژه سد مخزنی شفارود، روز گذشته «سید نادر صفوی» فرماندار رضوانشهر از پرداخت مطالبات ۱۴۰۰ کارگران سد شفارود منهای سنوات و عیدی خبر داد و گفت: این پروژه در حال حاضر حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

صفوی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی پروژه سد شفارود و پرداخت حقوق کارگران اظهار کرد: در آخرین جلسه برای حل مشکلات سد شفارود با حضور رئیس کل دادگستری گیلان مقرر شد؛ شرکت آب نیرو نسبت به خلع ید پیمانکار پروژه دادخواستی را اعلام کند که این کار انجام و رای بدوی هم توسط دادگاه صادر شد.

صفوی گفت: در این رای شرکت آب نیرو متعهد شد تا مطالبات ۱۴۰۰ کارگران سد شفارود را پرداخت کند که این مهم دیروز انجام گرفت و همه مطالبات کارگران منهای سنوات و عیدی سال قبل و مطالبات ۱۴۰۱ پرداخت شد و متعهد شدند تا نهایی شدن حکم تنفیذ در دادگاه تجدیدنظر، و مشخص شدن پیمانکار جدید مابقی مطالبات هم سریعا و به صورت هفتگی پرداخت شوند.

لازم به ذکر است؛ پیش ازاین رییس کل دادگستری گیلان در نشست با کارگران پروژه سد، به دلیل سو مدیریت شرکت پیمانکار و عدم تعهد در پرداخت مطالبات کارگری خواستارفسخ قراداد پیمانکار و جایگزین شدن پیمانکار جدید شده بود.

پروژه سد مخزنی شفارود با ارتفاع ۱۰۱ متر و گنجایش ۶۶ میلیون متر مکعب آب ، از سه سال گذشته به دلیل نبود سیمان و مصالح ساختمانی پیشرفت چندانی به خود ندید. از سال گذشته نیز با چالش عدم پرداخت مطالبات کارگری و تسویه حساب با کارگران و جمع آوری کارگاه سد مواجه شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.