کم توجهی به سرمایه‌گذاری در گردشگری سلامت

0 356

نبود خطوط پروازی به کشورهای همسایه و کمبود زیرساخت از لحاظ نیروی انسانی، امکانات و تجهیزات  بیمارستانی در گیلان از جمله مشکلات حوزه گردشگری سلامت در گیلان است.

پیشتر نیز دلالی دفاتر گردشگری و هدایت بیماران به بیمارستانهای خصوصی از چالش های گردشگری سلامت دراستان اعلام شده بود. در همین رابطه «منوچهر جمالی » دبیر کمیسیون بهداشت مجلس  گفت: توسعه گردشگری سلامت در کشور نیازمند سرمایه‌گذاری وسیع‌تری در بخش بهداشت و درمان است ومیزان سرمایه‌گذاری در حوزه «گردشگری سلامت» کافی نیست.

جمالی تأمین بخشی از بودجه و اعتبارات وزارت بهداشت و درمان با توسعه گردشگری سلامت را امری شدنی و ممکن دانست و افزود: برای تحقق این هدف راهبردی باید زیرساخت‌های لازم آن در کشور چه در بخش بیمارستان‌های دولتی و چه در بخش مراکز درمانی خصوصی ایجاد شود.

وی ایجاد بیمارستان‌های تخصصی و فوق تخصصی بزرگ در استان‌، به‌کارگیری نیروهای پزشک و پرستار حرفه‌ای را لازم و ضروری دانست و گفت: علاوه بر امکانات سخت‌افزاری، برای رونق پیدا کردن توریسم سلامت در کشورمان به تجهیزات پزشکی مجهز و حرفه‌ای و سایر امکانات تخصصی در بیمارستان‌ها نیاز داریم.

وی توجه ویژه به‌ مناطق مرزی و ارتقاء سطح خدمات بهداشتی و درمانی استان‌هایی که در چنین شرایط جغرافیایی قرار دارند را مهم عنوان کرد و افزود: مرز آستارا و حتی بندرانزلی در گیلان یکی مناطقی است که در صورت تقویت امکانات بهداشت و درمان می‌توانند میزبان خوبی برای بیماران خارجی باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.