گیاهان سازگار با دفنگاه سراوان در منطقه کاشت شدند

توسط مدیریت پسماند شهرداری رشت اجرایی شد؛

1 195

سازمان مدیریت پسماند‌های شهرداری رشت با هدف تثبیت خاک و در ادامه پروژه بهسازی لندفیل سراوان به کاشت بوته گیاه وتیور، نهال بید و مقادیر زیادی لوله خیزران و گیاه اختر در منطقه اقدام کرد. این گیاهان سازگار با منطقه سراوان انتخاب شدند.

«علی مقصودی» رییس سازمان با اعلام این خبر به مرورگفت: تعداد پنج هزار بوته گیاه وتیور، هزار و پانصد عدد نهال بید و تعداد زیادی خیزران و گیاه اختر در لندفیل سراوان کاشت شدند.

وی با اشاره به اینکه گیاه وتیور یکی از گیاهان معطر با کاربردهایی نظیر جلوگیری از فرسایش خاک، اصلاح و احیای اراضی، تصفیه و کاهش آلاینده‌های موجود در فاضلاب، اصلاح خاک‌های اسیدی و سولفاتی است افزود : از دیگر فوائد این گیاه قابلیت جذب فلزات سنگینی همچون آرسنیک، کادمیوم کروم، مس، جیوه، نیکل، سلنیوم، روی و سرب است.

مقصودی همچنین با اشاره به کاشت نی خیزران افزود: خیزران با مقاومت بالا در زمین‌های اسیدی قابل رشد بوده و سی و پنج درصد بیشتر از سایر درختان اکسیژن تولید و دی اکسید کربن بیشتری را به خود جذب می‌کند و نقش بسزایی در تصفیه آب‌های آلوده دارد.

رییس سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت؛ شیرابه را از چالش‌های اساسی دفنگاه سراوان دانست و اضافه کرد: کاشت خیزران و گیاه اختر در خروجی لندفیل در راستای تعیین و تکلیف تصفیه خانه و لغو قرارداد با پیمانکار به دلیل عدم انجام تعهدات و برای کاهش خسارات ناشی از شیرابه‌ها کاشته شدند.

وی با اشاره به اینکه تا پایان سال عملیات بوته و نهال کاری در سراوان ادامه خواهد یافت افزود: تلاش می‌کنیم تا در راستای پروژه بهسازی لندفیل سراوان، اقداماتی نظیر ایجاد پوشش سبز بر روی پشته‌های خاکی به انجام برسد تا از میزان انتشار گازها نیز تا حد ممکن جلوگیری شود.

لازم به ذکر است: سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت در حالی اقدام به کاشت این گیاهان در لندفیل سراوان کرد که این گیاهان بعد از بررسی های کارشناسی با منطقه سراوان در سازگاری کامل هستند و به تثبیت و پوشش خاک کمک می‌کنند.

پیش از این در سال گذشته استانداری گیلان در لندفیل سراوان به درختکاری اقدام کرده بود که بعد از مدتی کوتاه همه این درختان به دلیل آلایندگی بالا در منطقه به طورکامل سوختند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.