گیلان قطب چهارم کاشت حلزون شنوایی در کشور

علوم پزشکی گیلان خبر داد؛

0 274

گیلان چهاردهمین استان در راه‌اندازی بخش کاشت حلزون و چهارمین قطب کاشت حلزون در کشور است.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، این استان چهارمین قطب کاشت حلزون در کشور با تیمی از متخصصان و توانبخشان است.

«محمدتقی آشوبی» در چهارمین سالگرد و جشن ۱۳۰ مورد کاشت حلزون شنوایی در استان با بیان اینکه کاشت حلزون در گیلان به عنوان قطب شمال کشور اقدام بزرگی است، اظهار کرد: مرکز کاشت حلزون شنوایی در گیلان به وجود نیروی انسانی توانمند و پزشکان خبره نیازمند بخشی از تجهیزات مورد نیاز جدید و به‌روز است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از وعده استانداری برای اختصاص اعتبار سه میلیارد تومانی برای خرید تجهیزات و تکمیل مرکز کاشت حلزون خبر داد و افزود: امیدواریم این اعتبار با در نظر گرفتن ضریب تورم فعلی، در اختیار مرکز کاشت حلزون استان قرار بگیرد.

آشوبی با اشاره به کوتاه شدن صف انتظار کاشت حلزون در گیلان، تاکیدکرد: با استقرار متخصصان خبره گوش، گلو و بینی و همچنین تیم خبره توانبخشی زمان کاشت حلزون و فرایند آن بین سه تا ۶ ماه طول می‌کشد.

لازم به ذکر است: کاشت حلزون گیلان در از خرداد ماه سال ۱۳۹۹ و با انجام دو عمل جراحی همزمان، رسما کار خود را در استان آغاز کرد و از آن زمان تا امروز ۱۳۰ عمل جراحی کاملا موفق داشته است.

طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ۹۰ درصد مراجعان به مرکز کاشت حلزون از گیلان و ۱۰ درصد از استان های مجاور زنجان و مازندران هستند.

هزینه جراحی در مرکز کاشت حلزون گیلان تحت پوشش صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج بوده و کاملا رایگان است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.