درخت ۱۷۰ ساله آستانه اشرفیه قطع شد

با مجوز منابع طبیعی؛

0 675

روزهای گذشته قطع تک درخت آزاد ۱۷۰ ساله بقعه متبرکه آقا رکابدار واقع در روستای کیسم بالا در شهرستان آستانه اشرفیه واکنش های زیادی را از سوی فعالین اجتماعی و محیط زیستی استان به همراه داشت.

به گفته برخی اهالی، قطع این درخت کهنسال به دلیل فروش چوب آن بوده و خطری بابت سقوط به دلیل پوسیدگی و شکستگی وجود نداشت.

 

با این حال امروز رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آستانه اشرفیه خبر داد: این درخت کهنسال به دلیل پوسیدگی و با مجوز منابع طبیعی قطع شد.

«اکبر مهتدی حقی» گفت: اجازه قطع تک درخت آزاد بقعه متبرکه آقا رکابدار واقع در روستای کیسم بالا در شهرستان آستانه اشرفیه پیرو درخواست هیات امنای این بقعه و رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آستانه با توجه به تجربه سقوط مشابه درختان در این بقعه متبرکه صادر شد.

 

حقی اظهار کرد: کارشناسان این اداره پس از بازدید و بررسی فنی و کارشناسی، خطر ساز بودن درخت و احتمال سقوط بدلیل پوسیدگی و شکستگی در ناحیه یقه و تنه و وزن نسبتا زیاد تاج درخت و با توجه به قرارگیری در مجاورت ساختمان زیارتگاه ، مجوز قطع درخت را با تایید مرجع قضایی به دادسرای عمومی شهرستان صادر کردند.

وی با اشاره به قوانین قطع درختان خطر ساز اضافه کرد: قطع درختان خطر ساز در راستای حفظ جان افراد و پیشگیری از خسارتهای مالی آن طبق دستورالعمل های سازمانی، منابع طبیعی بوده و کوتاهی و اهمال در چنین مواردی مصداق ترک فعل و مشمول مجازات و جبران خسارت خواهد بود.

ضمن اینکه از سوی میراث فرهنگی و گردشگری استان مستندانی درباره میراثی بودن این درخت دریافت نکردیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.