یک مجتمع ویلایی غیرمجاز در لاهیجان تخریب شد

با دستور مقام قضایی؛

0 157

در ادامه برخوردهای قضایی دادگستری گیلان در جلوگیری از تغییر کاربری و ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی، روز گذشته یک مجتمع ویلایی غیر مجاز به مساحت بیش از ۱۰۰۰ متر مربع به ارزش ۱۴۰ میلیارد تومان در روستای امیرآباد بخش رودبنه لاهیجان با دستور دستگاه قضا تخریب شد.

«محمد کرمی» رییس حوزه قضایی بخش رودبنه لاهیجان اظهار کرد: با طرح شکایت از سوی سازمان جهاد کشاورزی و پس از استعلام مشخص شد زمین مورد نظر در خارج از طرح هادی قرار دارد. لذا با اجرای قانون حفظ کاربری زمین‌ها و تأکید رییس قوه قضائیه و رییس کل دادگستری گیلان، یک مجتمع ویلایی غیرمجاز در ساحل روستای امیرآباد این بخش تخریب شد.

کرمی افزود: سازنده متخلف، ۱۴ واحد ویلای غیرمجاز به ارزش ۱۴۰ میلیارد تومان را در هزار و ۲۰۰ مترمربع از زمین‌های کشاورزی و ساحلی روستای امیرآباد بخش رودبنه ساخته بود.

ساخت و سازهای غیرمجاز در گیلان یکی از معضلات مهم این استان طی سالهای اخیر بشمار می‌رود که نه تنها چشم‌انداز اراضی روستایی و کشاورزی را مخدوش کرده بلکه به عنوان مهم‌ترین عامل تخریب محیط زیست و دست‌اندازی بر عرصه‌های طبیعی محسوب می‌شود.

در حالیکه در چند سال اخیر پدیده‌هایی همچون ویلاسازی در حاشیه شهرها، رودخانه‌ها و همچنین در روستاهای بکر گیلان، در حال گسترش است اما برخورد با سازندگان این اماکن غیرمجاز از سوی دستگاه قضای گیلان نیز شدت بیشتری به خود گرفته است.

لازم به ذکر است: اوایل سال جاری نیز ویلایی با ارزش قیمتی در حدود ۶۰ میلیارد تومان در دل جنگلهای ماسال و رستوران نیلوفر آبی در بندرانزلی  به دلیل آلایندگی محیط زیستی با دستور مقام قضایی تخریب شدند. سال گذشته نیز یک شهرک ویلایی در ۲۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی منطقه بندرکیاشهر تخریب شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.