۲ ابر پروژه راه سازی گیلان در هفته های آینده افتتاح می شود

با حضور رییس جمهور؛

0 262

استاندار گیلان از افتتاح دو ابر پروژه راه آهن رشت -کاسپین و آزاد راه رشت – قزوین با حضور رییس جمهور در هفته‌های پایانی سال خبر داد.

« اسدالله عباسی» گفت: در سفر اول «ابراهیم رییسی» به گیلان ۲۰ همت پروژه در بخش‌های مختلف تعریف شد که ۲۴ هزار میلیارد ریال در آزادراه و راه آهن رشت – کاسپین هزینه شد؛ دو پروژه‌ای که در هفته‌های آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به افتتاح بیش از ۱۴ همت پروژه در دهه فجر امسال، گفت:۱۰ همت پروژه عمرانی و توسعه‌ای نیز در هفته‌های پیش رو با حضور رییس جمهور در استان به بهره برداری می‌رسد.

لازم به ذکر است: دومین سفر رییس جمهور به گیلان در حالیست که بعد از گذشت دو سال از تصویب پروژه‌های دور اول سفر، بیش از ۱۸۰ پروژه صنعتی گیلان تنها به پیشرفت ۶۰ درصدی رسیده‌اند. در عین حال به درازا کشیدن اجرای پروژه‌های صنعتی و تولیدی با وجود ۳۴۵ واحد صنعتی راکد و ۴۸ معدن غیر فعال همزمان است که در صورت تخصیص به موقع اعتبارات، احیا و بهره برداری می‌توانند زمینه ساز اشتغال ۶ هزار و ۱۸۵ نفر از شهروندان استان را فراهم کنند. در حال حاضر هزار و ۸۰۰ واحدهای صنعتی فعال با ۷۵ هزار نفر اشتغالزایی در استان فعالیت دارند.

پیش از این وزرات راه و شهرسازی؛ ظرفیت حمل بار راه آهن رشت به کاسپین در سال اول بهره برداری را ۵.۱ میلیون تن و ظرفیت این پروژه در سال بیستم بهره برداری را ۷ میلیون تن اعلام کرد. این پروژه ریلی قابلیت جابه جایی ۱.۴ میلیون نفر مسافر در سال اول بهره برداری و ۲.۷ میلیون نفر در سال بیستم دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.