۷۶ کارگاه مجازی تابستانی پذیرای کودکان و نوجوانان گیلان

0 372

پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان در تعطیلات تابستان از جمله دغدغه خانواده‌های ایرانی است. در حالیکه شیوع کرونا بسیاری از فعالیتهای اجتماعی و آموزشی را به فضای آنلاین و مجازی منتقل کرده در عین حال کاهش سفر، دید وبازدید‌های خانوادگی و عدم حضور در کلاسها و بازیهای گروهی آنگونه که باید نتوانست از طریق فضای مجازی، با کودکان و نوجوانان ارتباط و تعامل برقرار کند. این درحالیست که دست‌اندرکاران امر تعلیم و تربیت بر این باورند که اوقات فراغت تابستانی فرصتی برای دانش آموزان است تا استعدادها و توانمندی‌های خود در زمینه‌های مهارتی را با فراگیری آموزش‌های عملی فنی و حرفه‌ای شکوفا کنند.

بر اساس آمارها طی دوسال گذشته بسیاری از کودکان و نوجوانان به انزوا کشیده شدند و بیشتر اوقات خود را با بازی‌های رایانه‌ای در فضای مجازی پر کردند. موضوعی که اگر به درستی برنامه ریزی نشود ممکن است آسیب‌های جبران ناپذیری در آینده به کودکان وارد کند.

در همین رابطه مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان از برگزاری ۷۶ کارگاه مجازی تابستانی برای کودکان و نوجوانان در این استان خبر داد.

 «اسفندیار ضیائی» افزود: ثبت‌نام کارگاه‌های فرهنگی، هنری و ادبی مجازی فصل تابستان کانون پرورش فکری استان گیلان از ۲۹ خرداد آغاز شد.

وی با بیان اینکه کارگاه‌های مجازی برای پنجمین فصل برگزار می‌شود، اضافه کرد: این اقدام با همه‌ گیری ویروس کرونا و با هدف پیشگیری از گسست‌های آموزشی و فرهنگی و افزایش گستره‌ خدمات‌ رسانی در سطح ملی و بین‌المللی آغاز شده است.

ضیائی بیان کرد: تاکنون نزدیک یکهزار و ۶۰۰ نفر در قالب ۱۴۶ کارگاه تخصصی برخط‌، از آموزش‌‌های مدرسان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بهره‌مند شده‌اند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان تأکید کرد: شرکت‌کنندگان در این دوره‌ها ضمن دریافت گواهی شرکت، در صورت احراز شرایط لازم، جذب انجمن‌‌های تخصصی کانون می‌ شوند.

گفتنی است ثبت نام در کارگاه‌های مجازی کانون تا ۱۳ تیرماه فرصت در نظرگرفته شده، و علاقمندان برای ثبت نام باید در سایت gilan.kpf.ir اقدام کنند.

افزون بر ۵۰ هزار کودک و نوجوان در مراکز ۳۱ گانه کانون پرورش فکری استان گیلان عضو هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.