۷۳۰۰ کارگر گیلانی محروم از بیمه بیکاری

0 364

« آیت‌الله رسول فلاحتی » نماینده ولی فقیه درگیلان بر لزوم حمایت دولت‌ از جامعه کارگری تاکید کرد و گفت: ۲۰ هزار گیلانی مشمول دریافت بیمه بیکاری و نیازمند کار هستند. دولت‌ باید از کارگران حمایت کنند.

وی در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت هفته‌ی کارگر با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا آسیب‌های بسیاری از بخش‌های جامعه به ویژه جامعه کارگری وارد کرده است، گفت: وزارت تعاون باید به امور کارگران رسیدگی کرده و نیازهای آنها را برطرف کنند. البته نباید تلاش دولت به رغم وجود همه مشکلات و نقدهایی که به آن وارد است را برای برطرف کردن نادیده گرفت.

وی با اشاره به راه اندازی کسب و کارهای جدید در سال رونق تولید و لزوم استمرار در تقویت این فعالیت‌ها برای رسیدن به نقطه ایده آل تاکید کرد: مسئولان همواره باید در کنار جامعه کارگری باشند، افزود: متولیان درسال «جهش تولید» کارآفرینی و تولید را به مردم آموزش دهند.

در همین رابطه «عباس علیزاده» مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان نیز با اشاره به آسیب‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا به واحدهای تولیدی استان، گفت: ثبت نام کنندگان بیمه بیکاری در سامانه آنلاین بالغ بر ۲۳ هزار نفر هستند که از این افراد، حدود ۲۰ هزار نفر مشمول قانون بیمه بیکاری شده اند.

علیزاده افزود: ۷۳۰۰ نفر از کارگران آسیب دیده ناشی از کرونا خبر داد و گفت: این کارگزان مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری نشده و مشاغل آنها جزو ۱۰ رسته شغلی اعلام شده نبود، لذا برای دریافت بسته های کمک معیشتی به ستاد رزمایش مردمی مواسات، همدلی و کمک مومنانه  معرفی شدند.

وی گفت: در سال گذشته ۶۷۹ کارگر نخبه و مبتکر گیلان شناسایی شدند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.