تجمع بازنشستگان رشت در مقابل اداره کل کار

در اعتراض به عدم تایید مصوبه مجمع عمومی کانون بازنشستگان انجام شد؛

0 201

صبح دیروز تعدادی از اعضای کانون بازنشستگان رشت در مقابل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان تجمع کردند. بازنشستگان دراین تجمع خواستار اجرای فوری مصوبه مجمع عمومی در تاریخ ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ مبنی بر عزل اعضای هیات مدیره پیشین کانون بازنشستگان شهرستان رشت و حومه شدند.

 دیبایی یکی از بازنشستگان در این تجمع به مرور گفت: در تاریخ ۱۶ فروردین سال جاری اعضای مجمع بازنشستگان به دلیل کم کاری، تخلفات و حیف و میل اموال و دارایی های بازنشستگان و عدم ارایه گزارش از صورت حساب مالی به اعضا، تصمیم به عزل کلیه اعضای کانون اعم ازهیات مدیره وبازرسان قبلی گرفت و مقرر شد به جای آنها نفرات عدل البدل منتخب در انتخابات ۱۵ اسفند سال گذشته جایگزین شوند.

وی اضافه کرد: با وجود درخواست اعضای کانون بازنشستگان رشت و ارسال نامه رسمی به اداره کل تعاون و کار مبنی بر تایید این درخواست، این اداره کل از مصوبه فوق که برابر ماده ۹ اساسنامه کانون بوده خودداری کرده است.

«غلامرضا خوالگر»عضو و مشاور کانون بازنشستگان رشت نیز در این تجمع به مرور اظهار کرد: مجمع اعضای کانون بازنشستگان تامین اجتماعی با دستور بررسی بیلان صورت حساب مالی باید قبل از انتخابات هیات مدیره جدید برگزارشد که این اتفاق نیافتاد. درعین حال مجمع با دستور بررسی صورت حساب مالی در تاریخ ۱۶ فروردین ماه جاری با حضور بازنشستگان برگزار شد که گزارش مالی ارایه شده مورد قبول هیات ریسه و اعضای مجمع قرار نگرفت. از اینرو با تصمیم هیات رییسه سنی ناظر بر انتخابات که رکن اصلی بازنسشتگان کانون هستند با عزل اعضای هیات مدیره موافقت شد.

وی افزود: طی نامه ای به اداره کل تعاون و کار استان درخواست تایید عزل هیات مدیره سابق را داشتیم که متاسفانه اداره کل کار به دلیل تفسیر خاصی که از اساسنامه دارند با عزل دسته جمعی هیات مدیره کانون بازنشستگان رشت موافت نکردند. لذا در اعتراض به این موضوع این تجمع در مقابل اداره کل کار استان برگزار شد.

در همین رابطه «شریف حسن زاده» مدیر روابط کار اداره کل تعاون و کار و رفاه اجتماعی گیلان در پاسخ به مرور، درخواست اعضای کانون بازنشستگان رشت مبنی بر عزل هیات مدیره و بازرسین را خلاف اساسنامه و دستور جلسه مجمع در تاریخ ۱۶ فروردین ماه جاری بیان کرد.

حسن زاده با اشاره به برگزاری انتخابات جدید هیات مدیره کانون بازنشستگان رشت با توجه به پایان دوره هیات مدیره قبلی افزود: به موجب آگهی مجمع که با دستور انتخاب هیات مدیره جدید و بررسی صورت جلسه مالی در تاریخ اسفند ۱۵ اسفند با حضور بالغ بر ۵ هزار نفر از اعضا برگزار شد؛ بعد از انتخابات هیات مدیره جدید مقرر گردید نوبت دوم این مجمع به بررسی صورت حساب های مالی اختصاص داشته باشد. بعد از تنفس سه هفته ای در جلسه دوم مجمع در تاریخ ۱۶ فروردین ماه جاری، گزارش صورت حسابهای مالی مورد قبول اعضا قرار نگرفت و توسط اعضای مجمع به تصویب نرسید که به موجب قانون هیات ریسه مجمع، این موضوع باید به ما اعلام می‌شد. منتها دوستان در آن جلسه بر خلاف اساسنامه کانون، به عزل هیات مدیره قبلی اقدام کردند. این درحالیست که انتخابات هیات مدیره جدید هنوز به تایید اداره کل تعاون و کار نرسیده و در مرحله استعلام اعضای جدید قرار دارد.

 مدیره روابط کار استان تاکید کرد: به دلیل اینکه جلسه نوبت دوم مجمع کانون بازنشستگان به برسی صورت حسابهای مالی اختصاص داشت وعزل هیات مدیره در دستور کار جلسه نبود، این اداره کل نمی‌تواند بدون برگزاری مجمع جدید و آگهی صورت جلسه مبنی بر عزل هیات مدیره در روزنامه رسمی، نسبت به تایید عزل و برکناری هیات مدیره قبلی اقدام کند و درخواست بازنشستگان را بر خلاف اساسنامه کانون می‌داند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.