آتش طمع شکارچیان به جان تالاب امیر کلایه

آتش سوزی عمدی درتالاب امیر کلایه لاهیجان

0 337

تالاب امیر کلایه لاهیجان از روز گذشته در آتش طمع شکارچیان می‌سوزد.  از عصر روز گذشته ۵ هکتار از نیزارهای تالاب امیرکلایه درمنطقه ناصر کیاده توسط تعدادی از شکارچیان طعمه حریق شد.

به گفته «امیر مرادی» مدیر کل بحران استانداری، این منطقه جزو مناطق چهارگانه حفاظت محیط زیست محسوب می‌شود که نیزارهای آن از سوی ۵ نفر از شکارچیان به طورعمدی آتش زده شد تا وسعت دید بیشتری برای شکار داشته باشند.

امیر مرادی گفت: پس از اطفای آتش، به علت سخت گذر بودن مسیر، نیرو‌ها همراه با کوله پشتی آتش نشانی در منطقه حضور پیدا کردند وبه خاموش کردن لکه‌های نقطه‌ای آتش اقدام کردند.

اما در حالیکه مدیر کل بحران استان از مهار آتش سوزی در تالاب امیر کلایه خبر داده بود به گفته «حمزه حشوری» مدیر کل محیط زیست استان به مرور، از صبح امروز در برخی از نقاط تالاب، آتش سوزی به صورت لکه‌ای مجدد شعله ور شده است.

عشوری با تأکید به شروع دوباره آتش سوزی در تالاب امیر کلایه افزود: این تالاب زیستگاه پرندگان مهاجر است و در حاشیه آن جنگل توسکای ۴۰۰ هکتاری وجود دارد که خوشبختانه شعله‌های آتش به آن سرایت نکرده است.

مدیر کل محیط زیست اضافه کرد: اطلاعات تکمیلی از میزان وسعت منطقه آتش سوزی و آسیبهای وارد شده به پوشش گیاهی و جانوری در دست بررسی است که بزودی اطلاع رسانی می‌شود.

 لازم به ذکر است: تالاب امیرکلایه یکی از سه تالاب بین المللی گیلان است که به دلیل ویژگیهای منحصر به فرد زیستگاهی، همچنین حضور پرندگان مهاجر زمستان گذران به‌عنوان یک زیستگاه امن توسط کنوانسیون رامسر در سال ۱۳۵۴ ثبت بین المللی شده است.

 تالاب امیرکلایه لاهیجان، به مساحت ۱۲۳۰ هکتار در شمال لاهیجان واقع شده و منبع تغذیه آن چشمه‌های زیرزمینی و زهکشهای آبیاری کشاورزی هستند که در مقایسه با دیگر تالاب های گیلان دارای آب آن شیرین بوده و در فاصله ی یک کیلومتری دریا قرار دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.